کد خبر: 29560
A

یک عضو کمیسیون امنیت ملی: برخورد با فعالان سیاسی مشکلی از کشور حل نمی‌کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در شرایط فعلی باید فضای کشور آرام شده و برای حل مسائل اجماع داخلی وجود داشته باشد در حالیکه برخورد با چند نفر فعال سیاسی که عقاید خود را گفته‌اند مشکلی از کشور حل نمی‌کند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی: برخورد با فعالان سیاسی مشکلی از کشور حل نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اردشیر نوریان در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، گفت:‌ ابتدا لازم است از نطق متین و عاقلانه رییس‌جمهور در برابر سخنرانی قلدرمابانه و خودخواهانه رییس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل تشکر کنم.

وی با اشاره به اینکه این روزها تکمیل کادر اجرایی و جابجایی استانداران در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار داشت: تاکید می‌شود که مدیرانی توسعه‌گرا انتخاب شوند. مشکل اصلی مردم اقتصاد و معیشت است. مدیرانی انتخاب شوند که روحیه توسعه‌ای داشته و اقتصاد مقاومتی را محور کار قرار دهند.

این نماینده مجلس افزود: دولت استاندارانی را انتخاب کند که توسعه‌گرا، شجاع و ریسک‌پذیر در تصمیم‌گیری و دارای تجربه و تخصص لازم باشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین بیان کرد: ضرورت دارد قوای سه‌گانه برای حل مسائل اصلی کشور همکاری داشته باشند. ایجاد آرامش و ثبات از مسائل اصلی کشور است. امروز نیاز به آرامش در فضای سیاسی بیش از همیشه احساس می‌شود و همه قوا باید در این زمینه فعالیت کنند.

نوریان در ادامه یادآور شد: اخیرا شنیدیم که جمعی از فعالان سیاسی محکوم شده‌اند. در این زمینه اصل 168 قانون اساسی را یادآوری می‌کنم که رسیدگی به جرایم سیاسی با حضور هیات منصفه باید انجام شود لذا اساسا دامن زدن به این موضوعات بر هم زدن ثبات و آرامش و نشاط سیاسی در کشور است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه‌اش به ویژه مساله آب، اظهار داشت: به مساله آب باید نگاه ملی داشت نه محلی و منطقه‌ای. در همین جا از نمایندگان استان اصفهان هم درخواست دارم که از پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای خودداری کنند زیرا التهاب دادن به اینگونه مسائل مشکلی از کشور حل نمی‌کند.

وی افزود: در مورد مساله آب، وزارت نیرو متولی اصلی است اما با گذشت دو ماه هنوز این وزارتخانه تعیین تکلیف نشده است. از رییس‌جمهور درخواست می‌کنیم تا نسبت به معرفی وزیر نیرو تسریع کند.

نوریان همچنین اظهار داشت: موضوع راه‌آهن اصفهان - چهارمحال و بختیاری و خوزستان هم که متاسفانه به پروژه آب رحمت‌آباد تبدیل شده و تکلیف سرمایه‌گذاری در آن هنوز مشخص نیست.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید فضای کشور را آرام کرده و از پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای خودداری کنیم، گفت: اینکه چهار نفر فعال سیاسی در جایی سخنرانی کرده و عقاید خود را گفته‌اند برخورد با اینها مشکلی از کشور حل نمی‌کند. ما باید برای حل مسائل کشور از جنوب، شرق و حتی کردستان که با توجه به شرایط اخیر اقلیم کردستان مساله‌ساز شده اجماع داخلی داشته باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر