کد خبر: 29596
A
روحانی در نشست خبری با اردوغان:

ایران و ترکیه لنگر ثبات در منطقه حساس خاورمیانه هستند/ فعالیت‌ مرزهای دو کشور ۲۴ ساعته می‌شود

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مسلمان، دوست و قدرتمند در منطقه، امروز لنگر ثبات در منطقه حساس خاورمیانه هستند.

ایران و ترکیه لنگر ثبات در منطقه حساس خاورمیانه هستند/ فعالیت‌ مرزهای دو کشور ۲۴ ساعته می‌شود

به گزارش پایگاه خبرری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در نشست خبری مشترک با همتای ترک خود گفت: از حضور رئیس‌جمهور محترم ترکیه، آقای اردوغان برای پاسخ مثبت اینجانب برای سفر به تهران و تشکیل چهارمین شورای عالی راهبردی دو کشور تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مسلمان، دوست و قدرتمند در منطقه، امروز لنگر ثبات در منطقه حساس خاورمیانه هستند، اظهار داشت: ظرف سال‌های اخیر روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی منطقه‌ای فرهنگی و اقتصادی روز به روز در حال توسعه بوده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به رایزنی‌های خود و اردوغان تصریح کرد: در جلسه خصوصی امروز با رئیس‌جمهور ترکیه و همچنین در جلسه مشترک همکاری‌های راهبردی در خصوص توسعه روابط اقتصادی دو کشور تصمیمات مهمی اتخاذ شد. توسعه روابط بانکی دو کشور و تجارت با پول ملی دو کشور از تصمیمات مهم امروز بود.

روحانی افزود: مقرر شد تصمیمات امروز برای توسعه بانکی تا پایان هفته آینده نهایی شود. رفت و آمدها و ترانزیت کالا میان دو کشور در سه نقطه مهم مرزی صورت می‌گیرد که برای تسهیل در زمینه معابرها و مسائل گمرگی، تصمیم گرفتیم هر سه مرز به صورت ۲۴ ساعته به کارشان ادامه ‌دهند.

وی یادآور شد: دو مرز از فردا به صورت ۲۴ ساعته کارشان را آغاز می‌کنند و یک مرز که در حال انجام کارهای ساختمانی است، با اتمام کارش به صورت ۲۴ ساعته به کارش ادامه می‌دهد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر