کد خبر: 30032
A
در نامه‌ای به رئیس جمهور پیشنهاد شد؛

حمایت جمعی از زنان سیستان و بلوچستان از علی اوسط هاشمی

جمعی از بانوان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سیستان وبلوچستان با انتشار نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار ابقای علی اوسط هاشمی شدند.

حمایت جمعی از زنان سیستان و بلوچستان از علی اوسط هاشمی

 دیده بان ایران: بخشی از نامه زنان فعال فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی در حمایت از علی اوسط‌هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان به این شرح است:  

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

شما در سال ۱۳۹۲ با انتخابی مدبرانه و عقلانی برای جوان‌ترین و پهناور‌ترین استان کشور ؛چهره‌ای شجاع ؛ثابت‌قدم و سازنده را به عنوان نماینده عالی دولت انتخاب کردید.اوسط هاشمی با کمک به احیای نقش زنان در مشارکت‌های سیاسی اجتماعی؛موجب شکسته‌شدن سقف‌های شیشه‌ای در استان گشت که زنان را محدود کرده بود...

جناب آقای روحانی وقتی نگاهی به عملکرد علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در حوزه بانوان می اندازیم که از ۶ آذر ۱۳۹۲ سکان یکی از محروم ترین و مردسالارترین استان های کشور را به دست گرفت می بینیم تصمیم های استراتژیک او سبب شد جایگاه این استان به سرعت در نگاه مردم کشور تغییر کرده و از صدر خبرهای منفی به استانی پیش رو در توسعه انسانی تبدیل شود .

انتصاب یک زن به عنوان معاون توسعه منابع انسانی یکی از این اقدامات بود که توانست هاشمی را متفاوت کند که تنها معاون زن استاندار کشور را منصوب کرد .

اما علی اوسط هاشمی این راه را با انتصاب یک زن به عنوان فرماندار منطقه ای برگزید که در فروردین ۱۳۹۴ یک گروه تروریستی بزرگ در آنجا ردزنی و شناسایی شد. حمیرا ریگی فرماندار شهرستان قصرقند مدیریت اجرایی منطقه ای را در دست گرفت که اساسا آنجا منطقه ای صعب‌العبور و توسعه نیافته محسوب می‌شد و هنوز ساختمان‌های اداری در آن شکل نگرفته‌بود و امروز و با مدیریت شایسته استاندار و انتصاب شجاعانه‌اش نسیم توسعه در آن منطقه وزیدن گرفته‌است.

و اما این همه ماجرا نیست استاندار سیستان و بلوچستان یک زن دیگر را هم به عنوان فرماندار شهرستان هامون برگزید تا فضای مردانه سیستان را هم بشکند ،جدای از این ناظر عالی گمرکات سیستان و بلوچستان را نیز یک زن انتخاب کرد ، علاوه بر این بخشدار بخش مرکزی میرجاوه که یک منطقه مرزی خاص است و یک بخشداری دیگر در سراوان به زنان سپرده شد .

مدیرانی در آموزش و پرورش و بنیاد شهید نیز در سیستان و بلوچستان از زنان انتخاب شدند.

این ها فقط نمونه‌هایی از فعالیت‌های اوسط هاشمی در استان است،از شما می خواهیم با ابقای اوسط هاشمی در سیستان وبلوچستان در  امتداد مسیر سازندگی ؛امید را از بانوان استان نگیرید. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر