کد خبر: 30114
A

تخم شربتی مناسب برای بیماری‌های گوارشی

محقق طب اسلامی و طب سوزنی در چهارمحال و بختیاری گفت: تخم شربتی در درمان بیماری‌های گوارشی مانند نفخ، یبوست، سوءهاضمه و ... موثر است.

تخم شربتی مناسب برای بیماری‌های گوارشی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد امین افرا با اشاره به اینکه تخم شربتی دانه‌هایی لعاب‌دار است که دارای خواص درمانی فراوان است، اظهار کرد: تخم شربتی دارای مقادیر زیادی آهن، پروتئین، پتاسیم و کلسیم است که برای بیماری‌های استخوانی، تنفسی و ریوی مفید است.
وی افزود: تخم شربتی فیبر غذایی فوق العاده‌ای دارد و به همین دلیل، برای گوارش و درمان بیماری‌های گوارشی مانند نفخ، یبوست، سوءهاضمه و ... موثر است.
این محقق طب اسلامی و طب سوزنی طبیعت تخم شربتی را سرد و خشک اعلام کرد و گفت: تخم شربتی از قدیم به عنوان یک نوشیدنی سنتی بین ایرانیان جای داشته که علاوه بر رفع تشنگی برای متعادل نگهداشتن فشارخون بسیار موثر است.
افرا تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد وزن دانه‌های به این کوچکی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است و به همین دلیل، غذایی عالی برای مغز و قلب است.
این محقق طب اسلامی و طب سوزنی در ادامه خاطرنشان کرد: میزان امگا ۳ موجود در تخم شربتی، ۸ برابر ماهی سالمون است.
وی اظهار کرد: تخم شربتی همچنین در تنظیم فشارخون و متعادل نگه داشتن آن بسیار کمک کننده است، چرا که بسیاری از افراد بعد از خوردن غذا فشارخونشان بالا می‌رود که خوردن تخم شربتی به تعادل فشارخون کمک می‌کند.
این محقق طب اسلامی و طب سوزنی در خصوص روغن حاصله از این محصول گفت: از روغنی که با خرد کردن تخم‌ شربتی به دست می‌آید، برای درمان عفونت‌هایی مانند زخم، بریدگی، عفونت مثانه، عفونت پوست و… استفاده می‌شود.
وی استفاده از تخم شربتی را یکی از بهترین مواد برای کم کردن وزن دانست و گفت: به جای مصرف داروهای زیان آور برای کم کردن اشتها می‌توان از تخم شربتی استفاده کرد.
این محقق طب اسلامی و طب سوزنی با اشاره به اینکه تخم شربتی به تعادل گلوکز خون کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: اغلب به بیماران دیابتی به منظور تعادل قند خون، این محصول توصیه می‌شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر