کد خبر: 30182
A
عضو انجمن پریودنتولوژی مطرح کرد

ارتقای سواد سلامت جامعه و کاهش بیماری‌های دهان و دندان

عضو انجمن پریودنتولوژی ایران گفت: مهم‌ترین مرحله در فرایند پیشگیری از بیماری‌ها، آموزش است و برای این منظور تشکیل کارگروه آموزش‌های عمومی در کلیه کنگره‌های تخصصی دندانپزشکی کشور ضروری به نظر می‌رسد.

ارتقای سواد سلامت جامعه و کاهش بیماری‌های دهان و دندان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  دکتر امیر رضا رکن - جراح لثه گفت: هیچ یک از کنگره‌های تخصصی حیطه دندانپزشکی در کشور، عموم مردم جامعه نیست. این کنگره‌ها تنها با متخصصان هر رشته در ارتباط بوده و دانشجویان و اساتید را گروه هدف خود می‌دانند. از این منظر هیچ کدام از این کنگره‌ها بر روی بحث سواد سلامت در جامعه کار نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها کاری که این کنگره‌ها می‌توانند در ارتقای دانش سلامت دهان و دندان انجام دهند، تذکر و یادآوری اهمیت بحث سواد سلامت جامعه به همکاران دندانپزشک و انجمن‌های همکار در حوزه دندانپزشکی است.

رکن با بیان این مطلب که نمی‌توان بر روی رسالت علمی کنگره‌ها در افزایش آگاهی عمومی پیرامون روش‌های پیشگیری و درمان و انواع بیماری‌ها چشم پوشید، اظهار داشت: انجمن دندانپزشکی ایران در این رابطه اقدام قابل تقدیری را انجام داده و آن ایجاد کمیته "آموزش عمومی سلامت دهان و دندان" است. در واقع یکی از بخش‌های انجمن بطور ویژه وظیفه برنامه‌ریزی و اقدام در زمینه ارتقای سلامت دهان و دندان را بر عهده دارد.

این پیشکسوت انجمن پریودنتولوژی ایران تاکید کرد: این موضوع باید در کنگره‌های تخصصی دندانپزشکی برجسته شود و بر همین اساس اهمیت و اعتبار خاصی برای بخش آموزش عمومی در نظر گرفته شده و متخصصان با ارائه برنامه‌ها و سخنرانی‌ها و کارگاه‌هایی سواد سلامت جامعه در بخش دهان و دندان را افزایش دهند.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن پریودنتولوژی، وی این برنامه را در کلیه کنگره‌های دندانپزشکی عمومی، ترمیمی، اندو، ایمپلنت، پریو، جراحی، زیبایی و پروتز قابل اجرا دانست و افزود: تردیدی نیست که با ارتقای سواد سلامت در جامعه، شاهد کاهش بیماری‌های دهان و دندان، پوسیدگی‌های دندانی و مشکلات لثه خواهیم بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر