کد خبر: 30263
A

فهرست ثروتمندترین آمریکایی ها در سال ۲۰۱۷ / کاهش 600 میلیون دلاری ثروت ترامپ

لیست جدید 400 آمریکایی ثروتمند که توسط فوربس منتشر شده است نشان می‌دهد ثروت دونالد ترامپ قدرتمند‌ترین میلیاردر آمریکا با کاهشی 600 میلیون دلاری مواجه شده و به 3.1 میلیارد دلار رسیده‌است، درحالی که ثروت و رتبه یک مهاجر ایرانی تبار در این لیست بالاتر از ترامپ است.

فهرست ثروتمندترین آمریکایی ها در سال ۲۰۱۷ / کاهش 600 میلیون دلاری ثروت ترامپ

 دیده بان ایران: لیست جدید 400 آمریکایی ثروتمند که توسط فوربس منتشر شده است نشان می‌دهد ثروت دونالد ترامپ قدرتمند‌ترین میلیاردر آمریکا با کاهشی 600 میلیون دلاری مواجه شده و به 3.1 میلیارد دلار رسیده‌است، درحالی که ثروت و رتبه یک مهاجر ایرانی تبار در این لیست بالاتر از ترامپ است.

در اثر این کاهش ۶۰۰ میلیون دلاری، ترامپ از رتبه ۱۵۶ به رتبه ۲۴۸ لیست ثروتمند‌ترین آمریکایی‌های فوربس سقوط کرد.

فوربس دلیل این سقوط مالی ترامپ را بازار سخت املاک و مستغلات به ویژه در بخش خرید و فروش املاک خرد، درگیری‌های قضایی پرهزینه و کمپین‌های پرهزینه ریاست‌جمهوری اعلام کرده‌است. ترامپ در پرونده شکایتی درباره کلاهبرداری از دانشجویان در سمینار املاک دانشگاه ترامپ ۲۵ میلیون دلار غرامت پرداخت کرد.

 

ثروت دونالد ترامپ قدرتمند‌ترین میلیاردر آمریکا با کاهشی ۶۰۰ میلیون دلاری مواجه شده و به ۳٫۱ میلیارد دلار رسیده‌ است

اما جدا از ترامپ، دیگر ثروتمندان آمریکا طی یک سال گذشته در حال پولدارتر شدن بوده‌اند. در حقیقت اختلاف نفر ۴۰۱ این لیست تا آخرین فرد لیست دو میلیارد دلار است، یعنی این فرد برای اینکه می‌توانست درون لیست ۴۰۰ نفری قرار بگیرد دو میلیارد دلار فاصله داشت که این رقم خود رکوردی جدید محسوب می‌شود. براساس گزارش فوربس، ۱۶۹ میلیاردر آمریکایی فقیرتر از آن هستند که بتوانند این دو میلیارد دلار را فراهم کنند،‌ از جمله آنها شرلی سندبرگ مدیر عملیاتی فیس‌بوک است.

بیل گیتس برای بیست و چهارمین سال پیاپی با ثروتی به ارزش ۸۹ میلیارد دلار همچنان رتبه اول را در اختیار دارد

بیل گیتس برای بیست و چهارمین سال پیاپی با ثروتی به ارزش ۸۹ میلیارد دلار همچنان رتبه اول این لیست را در اختیار دارد، جف بزوس بنیانگذار آمازون با ۸۱٫۵ میلیارد دلار رتبه دوم را به دست آورده و وارن بافت با ثروتی ۷۸ میلیارد دلاری در رتبه سوم قرار گرفته‌ است.

 

مارک زاکربرگ بنیانگذار شرکت فیس‌بوک بیشترین میزان کسب ثروت را طی یک سال گذشته داشته‌است و ثروت او با افزایشی ۱۵٫۵ میلیارد دلاری، اکنون به ۷۱ میلیارد دلار رسیده و رتبه چهارم لیست را برای او به دنبال داشته‌ است

مارک زاکربرگ بنیانگذار شرکت فیس‌بوک بیشترین میزان کسب ثروت را طی یک سال گذشته داشته‌است و ثروت او با افزایشی ۱۵٫۵ میلیارد دلاری، اکنون به ۷۱ میلیارد دلار رسیده و رتبه چهارم لیست را برای او به دنبال داشته‌ است.

درحال حاضر ارزش مجموع ثروت ۴۰۰ میلیاردر آمریکایی ۲٫۷ تریلیارد دلار است که این نیز خود رکوردی جدید در رتبه‌بندی فوربس به شمار می‌رود. مجموع ثروت ۴۰۰ ثروتمند برتر آمریکا در سال گذشته ۲٫۴ تریلیارد بوده‌است. این یعنی میانگین درآمد خالص هر یک از این افراد ۶٫۷۵ میلیارد دلار است.

 

جوانترین میلیاردر این لیست ایوان اشپیگل ۲۷ ساله بنیانگذار اسنپ‌چت است که ثروتی به ارزش ۳٫۱ میلیارد دلار دارد

جوانترین میلیاردر این لیست ایوان اشپیگل ۲۷ ساله بنیانگذار اسنپ‌چت است که ثروتی به ارزش ۳٫۱ میلیارد دلار دارد و در رتبه ۲۴۸ قرار گرفته‌ است. مسن‌ترین فرد این لیست نیز الکساندر اسپانوز ۹۴ ساله‌است که ثروتی برابر ۲٫۴ میلیارد دلار دارد.

عملکرد ترامپ در رتبه‌بندی فوربس بسیار بهتر از رتبه‌بندی بلومبرگ بوده‌است، در آن رتبه‌بندی ثروت خالص وی ۲٫۸۶ میلیارد دلار برآورد شده‌است که این مقدار برای قرار گرفتن در میان ۵۰۰ فرد ثروتمند جهان کفایت نمی‌کند.

براساس گزارش فوربس ۱۰ ثروتمند برتر آمریکایی از این قرارند:

۱- بیل‌گیتس- ۸۹ میلیارد دلار

۲- جف بزوس- ۸۱٫۵ میلیارد دلار

۳- وارن بافت- ۷۸ میلیارد دلار

۴- مارک زاکربرگ- ۷۱ میلیارد دلار

۵- لاری الیسون- ۵۹ میلیارد دلار

۶- چارلز کوخ- ۴۸٫۵ میلیارد دلار

۷- دیوید کوخ- ۴۸٫۵ میلیارد دلار

۸- مایکل بلومبرگ- ۴۶٫۸ میلیارد دلار

۹- لری پیج- ۴۴٫۶ میلیارد دلار

۱۰- سرگئی برین- ۴۳٫۴ میلیارد دلار

پی‌یر امیدیار بنیانگذار ایرانی‌تبار شرکت ای‌بی نیز در میان ۴۰۰ ثروتمند برتر آمریکایی قرار گرفته و با ثروتی برابر ۹٫۶ میلیارد دلار رتبه ۴۸ را به دست آورده‌ است

پی‌یر امیدیار بنیانگذار ایرانی‌تبار شرکت ای‌بی نیز در میان ۴۰۰ ثروتمند برتر آمریکایی قرار گرفته و با ثروتی برابر ۹٫۶ میلیارد دلار رتبه ۴۸ را به دست آورده‌است. رتبه وی در میان ثروتمندان جهان بلومبرگ ۱۶۷ است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر