کد خبر: 30298
A

ایران در آستانه امضای قرارداد با ۱۵ شرکت نفتی جهان

معاون وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران به شبکه خبری «سی.ان.بی.سی» آمریکا گفت، ایران اکنون سرگرم مذاکره با 15 شرکت نفتی اروپایی، روسی و آسیایی برای انعقاد قراردادهایی برای اکتشاف، توسعه و تولید نفت و گاز است.

ایران در آستانه امضای قرارداد با ۱۵ شرکت نفتی جهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «امیرحسین زمانی نیا» شامگاه چهارشنبه در حاشیه برگزاری نشست «نفت و پول» در لندن اضافه کرد: آمارها و انتظارهای ما خوشبینانه و بلندپروازانه نیست. سیاست ما این است که بتوانیم دستکم 10 قرارداد را تا پایان سال جاری ایرانی (اواسط مارس 2018) نهایی کنیم.

به گفته وی، ایران تاکنون در 28 طرح مختلف با شرکت هایی چون توتال، انی، شل، روسنفت، لوک اویل، سینوپک و شرکت ملی نفت چین (با هدف افزایش سرمایه گذاری خارجی) یاداشت تفاهم همکاری امضا کرده است.

 دهم مهرماه مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) اعلام کرد نمایندگان 14 شرکت بین المللی از زیرساخت‎های موجود در منطقه غرب کارون بازدید کردند و قرارداد توسعه میدان آزادگان به طور حتم تا پایان سال امضا می‎شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت نیز بیست و دوم مهرماه تاکید کرد شرکت توتال همچنان به صورت جدی مشغول فعالیت در فاز 11 پارس جنوبی است و فشارها و اظهارات دولت آمریکا بر روند مشارکت شرکت های بین المللی با ایران تاثیری نداشته و روند عادی همکاری ها ادامه دارد.

سه روز بعد نیز خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از «پاتریک پویان» مدیرعامل شرکت توتال فرانسه نوشت: این شرکت حتی در صورت تصمیم آمریکا به بازگرداندن تحریم ها علیه تهران، سعی می کند طرح گازی با ایران را ادامه دهد.

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر