کد خبر: 30695
A
دبیر کمیته پدافند غیر عامل سازمان غذا و دارو خبر داد؛

تخصیص یک میلیارد و۳۰۰ میلیون تومانی برای تامین داروی زائران اربعین

دبیر کمیته پدافند غیرعامل سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر اختصاص بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی برای تامین دارو و فراورده‌های سلامت معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی دخیل در راهپیمایی بزرگ اربعین خبر داد.

تخصیص یک میلیارد و۳۰۰ میلیون تومانی برای تامین داروی زائران اربعین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر صادق محبی با بیان اینکه مبحث پدافند غیر عامل اگر چه از حوزه نظامی آغاز شد، اما کارکرد آن تمام شئون فردی، اجتماعی انسان را در بر می‌گیرد، اظهار داشت: جمله معروف "پیشگیری قبل از درمان" عصاره  وجودی و تعریف تمام و کمال حوزه پدافند غیر عامل است. برای انجام اقدامات کاربردی و بزرگ در این حوزه باید از افرادی دارای تفکر استراتژیک و پیشرو بهره برد.

وی با اشاره به یکی از  مهم‌ترین جنبه‌های مستتر مانده در پدافند غیر عامل تحت عنوان "چینش موزائیکی سیستم برای چابک و توانمندسازی حوزه پدافند غیر عامل"، گفت:  هر سیستم باید توانمندی این را داشته باشد که در شرایط دشوار و بحران فارغ از وابستگی به مرکز و محور راهبری سامانه اصلی، بتواند  از پس چالش‌ها برآید. لازمه رسیدن به چنین هدفی، انجام مطالعات متکی به مانورهای واقعی و به اصطلاح در مقیاس یک به یک است که امیدواریم این اتفاق رنگ عملیاتی بخود گیرد.

محبی درباره حوزه پدافند غیر عامل سازمان غذا و دارو نیز عنوان کرد: ما بطور دائم، رصد و پایش فرآورده‌های دارویی، آرایشی و بهداشتی و غذایی را چه از منظر کمی و چه کیفی انجام داده و مراقبت می‌کنیم خللی در چرخه تامین و توزیع آنها  ایجاد نشود.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل سازمان غذا و دارو با اشاره به اختصاص بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان سازمان غذا و دارو برای تامین دارو و فراورده‌های سلامت که در  اختیار معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی دخیل در مراسم معنوی راهپیمایی بزرگ اربعین قرار داده است؛ در عین حال از زائرین حسینی خواست در طول سفر بنا بر  شرط عقل تمام جوانب بهداشتی و ضرورت‌های سلامت را از مصرف غذا گرفته تا بهداشت فردی  رعایت کرده و در صورتی که دارویی توسط پزشک برای آنها تجویز شده، حتما آنرا همراه داشته باشند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در پایان خاطر نشان کرد: افزایش آگاهی خود مردم در این‌باره و عدم استفاده از محصولات غیر اصیل و خارج از چرخه مورد تائید سازمان غذا و دارو حتما کمک شایانی به تامین سلامت آنها خواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر