کد خبر: 30705
A

رشد ۱۵ درصدی تلفات غرق‌شدگی در نیمه نخست امسال

در نیمه نخست سال جاری تلفات غرق‌شدگی در کشور با رشد ۱۵.۴ درصدی مواجه بود و آمار تلفات غرق‌شدگی از ۶۴۱ فوتی در نیمه اول سال گذشته به ۷۲۸ فوتی در شش ماهه نخست امسال رسید.

رشد ۱۵ درصدی تلفات غرق‌شدگی در نیمه نخست امسال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در شش ماهه اول امسال ۷۲۸ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۶۱۸ نفر مرد و ۱۱۰ نفر زن بودند. طی این مدت بیشترین آمار تلفات در استان های خوزستان با ۱۱۲، مازندران با ۸۵ و فارس با ۶۳ فوتی ثبت شده است. همچنین در شش ماهه نخست امسال بیشترین آمار مرگ بر اثر غرق‌شدگی با ۱۵۲ فوتی در تیر ماه و کمترین آن با ۸۳ فوتی در اردیبهشت ماه به ثبت رسیده است.

در شش ماهه اول امسال همچنین بیشترین متوفیات غرق‌شدگی در روخانه‌ها جان خود را از دست داده اند، بر اساس آمارها در این مدت ۲۲۵ نفر در رودخانه ها جان خود را از دست داده‌اند؛ پس از آن دریا با ۱۱۵ (۱۰۳ نفر خارج طرح و ۱۲ نفر در محدوده مجاز)، استخرهای کشاورزی با ۷۳، کانال‌ها با ۶۶، دریاچه های مصنوعی و سد با ۵۶، استخرهای شنا با ۴۶، چاه با ۲۷، حوض و حوضچه با ۲۰ و دریاچه های طبیعی با هشت فوتی در رتبه های بعدی آمار تلفات غرق شدگی قرار دارند. در این مدت همچنین ۹۲ نفر نیز در سایر مکان‌ها بر اثر غرق‌شدگی جان باخته اند. 

براساس گزارش سایت پزشکی قانونی کشور، آمار تلفات غرق‌شدگی در شهریور ماه امسال ۱۲۹ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش یافته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر