کد خبر: 30712
A

زارع: سه قوه برای حل مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی در کنار هم قرار بگیرند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «هر یک از قوای سه گانه نمی‌توانند به تنهایی مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری را حل کنند» خواستار هماهنگی سه قوه برای حل این مشکل شد.

زارع: سه قوه برای حل مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی در کنار هم قرار بگیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رحیم زارع با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌وگویی اظهار داشت: مشکل موسسات مالی و اعتباری یک فرآیند ۱۵ و ۲۰ ساله است که این موسسات از طریق وزارت تعاون تشکیل شده اند و یا برخی ادعا می کنند که از بانک مرکزی مجوز دارند.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس ماده ۲۳۶ آیین نامه را درباره این موسسات تصویب کرد چرا که تشخیص دادیم تخلفی صورت گرفته و در مجلس قبل هم استفساریه ای برای قانون پولی و بانکی آوردیم که به بانک مرکزی اجازه می داد بر این موسسات نظارت کند و برای آنها تصمیم بگیرد، ضمن اینکه نیروی انتظامی را هم مکلف کردیم از رشد این موسسات جلوگیری کنند.

نماینده مردم آباده در مجلس با بیان اینکه «هر کدام از قوا نمی تواند به تنهایی مشکل موسسات اعتباری را حل کنند» گفت: سه قوه باید در کنار نهادهای پولی و بانکی و امنیتی در کنار هم قرار بگیرند. تا الان وعده ها برای حل مشکل سپرده گذاران عملی نشده است و این قدرت هم وجود ندارد که دارایی ها تبدیل به نقدینگی شود و چوب حراج به اموال موسسات می خورد.

زارع همچنین گفت: در برنامه ششم مصوبه ای وجود دارد که در آن صندوق‌های تک شعبه ای پیش بینی شده که از نظر ما ایجاد فساد و رانت می کند و باید طرحی در این زمینه ارائه کنیم تا جلوی بروز مشکل و تکرار مسائلی شبیه سپرده گذاران موسسات مالی گرفته شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر