کد خبر: 30728
A

بادامچی تشریح کرد: آخرین وضعیت لوایح «حمایت از حقوق کودک»و«مدیریت خدمات کشوری»

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت لوایح «حمایت از حقوق کودک»و«مدیریت خدمات کشوری» را تشریح کرد.

بادامچی تشریح کرد: آخرین وضعیت لوایح «حمایت از حقوق کودک»و«مدیریت خدمات کشوری»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا بادامچی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌وگویی در خصوص لوایح حمایت از حقوق کودک و مدیریت خدمات کشوری، اظهار داشت: لایحه حمایت از حقوق کودک یکی از مهم ترین لوایح به شمار می رود که در این مدت در مجلس مورد بررسی قرار گرفته است چرا که حفظ حقوق کودک در جامعه امری ضروری است. در مورد لایحه مدیریت خدمات کشوری نیز باید گفت که لایحه مفصلی است زیرا سرنوشت ۲۰۰ هزار نفر به این لایحه بستگی دارد و از نظر استخدام افراد بسیار لایحه مهمی به شمار می رود.

وی افزود: لایحه حمایت از حقوق کودک حدود دو ماه است که در کمیسیون فرهنگی و قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است. این لایحه حقوق کودکان را در جامعه مورد بررسی قرار می دهد و بر روی حفظ شأنیت کودک در جامعه تاکید دارد. کودکان جامعه ما چه در خانواده و در چه در اجتماع نباید مورد زورگویی و تهاجم افراد قرار گیرند و تمام دستگاه های کشور در قبال حفظ حقوق و شخصیت کودک باید احساس مسئولیت داشته باشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: لایحه خدمات کشوری نیز مراحل نهایی را در سازمان استخدام کشوری طی می کند و تا دو هفته دیگر به کمیسیون اجتماعی می آید. این لایحه مواردی در خصوص استخدام افراد و همچنین همه مسائل مربوط به قراردادها را چه در دولت کنونی و چه در دو دولت گذشته در بر می گیرد.

نماینده مردم تهران در پایان گفت: لایحه مدیریت خدمات کشوری بسیار مفصل است چرا که سرنوشت ۲۰۰ هزار نفر به آن بستگی دارد به همین دلیل کمیسیون تصمیم دارد یک یا دو بند به آن اضافه کند. این لایحه نیز از نظر استخدام افراد حائز اهمیت است. دولت به منظور سازماندهی نیروهای خدماتی و دولتی در بعضی از موارد سخت گیری هایی را اتخاذ کرده و در بعضی از موارد از خود تعامل سازنده نشان داده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر