کد خبر: 30894
A
در جلسه ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک

سلطانی فر: ساماندهی و اصلاح ساختار فدراسیون ژیمناستیک در همین مدت کم بی نظیر است

صبح امروز روسای ۴ فدراسیون ورزشی در جلسه مشترک ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک با وزیر ورزش و جوانان شرکت کردند و ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فدراسیون های خود شانس کسب مدال رشته های مذکور در بازی های آسیایی را تشریح کردند.

 سلطانی فر: ساماندهی و اصلاح ساختار فدراسیون ژیمناستیک در همین مدت کم بی نظیر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در این نشست ابتدا مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری در خصوص بازی های داخل سالن ترکمنستان گفت: برای اولین بار در این مسابقات یک مدال برنز کسب کردیم که ارزشمند بودو در صورت موافقت قصد اعزام ۴ مرد در پرش و ۲ مرد در درساژ به بازی های آسیایی جاکارتا را داریم که شانس کسب مدال را هم داریم. ضمن اینکه برای اولین بار است که ورزشکاران ما با اسب های خود به مسابقات آسیایی اعزام می شوند.

در ادامه فضل الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی این رشته را دارای شانس کسب ۳ مدال در بازی های اسیایی دانست که در رشته سابر تیمی برای طلا خواهد جنگید. پس از صحبت های باقرزاده وزیر ورزش و جوانان در این خصوص گفت: ارزش مدال طلا در بازی های آسیایی بسیار بالاست و ما با برنامه ریزی های بهتر، جلسات فشرده تر و مربیان قوی تر میتوانیم به کسب مدال در المپیک ۲۰۲۰ هم فکر کنیم.

پس از بحث های مربوطه در خصوص فدراسیون شمشیر بازی نوبت به زهرا اینچه درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک رسید. او در ابتدای صحبت هایش سطح مسابقات آسیایی را معادل سطح جهانی دانست و گفت: هرگز در بازی های آسیایی موفق به کسب مدال نشده ایم. تیم بزرگسالان ما تقریبا میانگین سنی بالایی دارد و متاسفانه خیلی جایگزین خوبی هم در جوانان نداریم. چشم انداز ما برای مسابقات جاکارتا کسب ۲ مدال از ۲۴ مدال قسمت مردان است و در بخش تیمی مقامی بین ششم الی هشتم متصور هستیم.

سلطانی فر در این قسمت ژیمناستیک را به عنوان یک ورزش مادر نیازمند برنامه ریزی گسترده دانست و گفت: ما در این رشته بسیار عقب هستیم. انتظار داریم با برنامه ریزی گسترده عملیاتی، آموزش مربیان استان ها توسط مدرسین مطرح جهانی آشنا به علم روز و استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای تمام نقاط کشور به دنبال کسب مدال در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ و حتی المپیک ۲۰۲۴ باشیم. ظرفیت و علاقه مند به ژیمناستیک بسیار زیاد داریم و در صورت تعامل با آموزش و پرورش کارهای بزرگی در این رشته قابل انجام است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: ساماندهی و اصلاح ساختار فدراسیون ژیمناستیک در همین مدت کم بی نظیر است و کارهای ارزشمندی در این فدراسیون انجام شده است. از خانم اینچه درگاهی میخوام با یک برنامه بلندمدت راهبردی ۷ ساله خیز بزرگی برای المپیک ۲۰۲۴ بردارد و ما هم برای اجرایی کردن این برنامه اعتبار بیشتری در وزارت ورزش برای ژیمناستیک در نظر می گیریم. در واقع انتظار کار ویژه در این رشته پایه داریم و متناسب با آن هم کمک می کنیم.

در پایان محمدعلی شجاعی رییس فدراسیون تیر و کمان نیز بازی های آسیایی ۲۰۱۸ را کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ عنوان کرد و گفت: در ریکرو شانس مدال تیمی داریم ولی در انفرادی بخت کمی داریم. کامپوند رشته مدال آور ما در بازی های آسیای است که در صورت تصویب نهایی و حضور این رشته در بازی های جاکارتا در هر دو بخش مردان و زنان شانس کسب مدال بالایی داریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر