کد خبر: 31007
A

ترامپ وارد چین شد

رئیس جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) در جریان سفر به آسیا وارد پکن شد تا شاید بتواند یک جبهه جهانی و سخت‌گیرانه را در برابر جاه طلبی‌های اتمی رهبر کره شمالی تشکیل دهد.

ترامپ وارد چین شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پکن را کلیدی برای کنترل کره شمالی می‌داند که برای اقتصاد و تجارت خود به شدت به چین وابسته است.

همزمان با ورود ترامپ به پکن، تدابیر امنیتی شدیدی در پایتخت چین برقرار شده و تمامی اتاق‌های هتل پنج ستاره سنت رجیس که محل اقامت ترامپ و هیات همراهش است رزرو شده است.

در مقابل این هتل نیز تدابیر امنیتی شدید از جمله تعبیه موانع نیروهای گارد شبه نظامی حزب کمونیست و گیت‌های متعدد در نظر گرفته شده است.

افسران پلیس مسلح چین خبرنگاران و عابرانی را که در مقابل هتل حضور داشته و مشغول گرفتن عکس بودند با آرامی متفرق می‌کند. در جریان این سفر، ترامپ با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین دیدار و در مراسم خصوصی صرف شام شرکت خواهد کرد.

روز پنجشنبه نیز ترامپ در جریان مراسمی در تالار بزرگ خلق شرکت خواهد کرد. به گفته روزنامه گلوبال تایمز چنین استقبالی در چین مدرن بسیار نادر است.

حضور ترامپ در چین فرصتی مناسب برای شی جینپینگ است تا دیدگاه‌های بلندپروازانه خود را در خصوص «عصر جدید» قدرت، رفاه و رهبری چین اعلام کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر