کد خبر: 31025
A

علل بوی بد اطراف فرودگاه امام(ره) معلوم شد!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: پیگیری دفن پسماندهای شهرداری تهران در کهریزک و فاضلاب شهرستان اسلامشهر و بهارستان در حال حاضر مهمترین و اساسی ترین موضوعات برای کاهش بوی اطراف فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) است.

علل بوی بد اطراف فرودگاه امام(ره) معلوم شد!

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کیومرث کلانتری با بیان اینکه رفع معضل بوی اطراف فرودگاه امام برای دولت اهمیت ویژه ای دارد از بازدید نمایندگان ویژه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از کانون‌های ایجاد بوی اطراف فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و مسیرهای پیرامون همچنین بررسی اقدامات انجام شده توسط محیط زیست استان تهران تاکنون خبر داد.

او گفت: فرودگاه امام به علت وجه بین المللی و چهره ورودی پایتخت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

وی با بیان اینکه بوی اطراف فرودگاه امام یکی از دغدغه‌های محیط زیستی در سطح استان تهران و ملی است، به حضور فرحت - مشاورحوزه رئیس سازمان و پازندی - معاون امور استان‌های حوزه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست- در بازدید روز سه شنبه (۱۶ آبان) از واحدهای لبنی و دامداری،کشتارگاه طیور، فاضلاب شهر واوان و مرکز دفن کهریزک اشاره و اظهارکرد: در خصوص کانون‌های بو در این منطقه ابتدا فاز مطالعاتی انجام شد و در این راستا گلبادها و کانون‌ها مورد بررسی قرار گرفت و بر این اساس رسیدگی به وضعیت کانون‌ها اولویت بندی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه گفت: در حال حاضر ۲۸ کانون بو در این منطقه شناسایی شده و از سوی محیط زیست استان تهران اقدامات لازم و قانونی در راستای اصلاح فرایندها و یا جمع آوری کانون‌ها در حال انجام است و به‌طور کلی از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت به‌طور پراکنده برای برخی از این کانون‌ها مشهود است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین کانون‌ها، فاضلاب شهرستان‌های اسلامشهر و بهارستان بود، اظهارکرد: اقدامات انجام شده در خصوص کنترل بو در محدوده جنوب تهران شامل چند بخش است که برخورد با ضایعات‌سوزی و پسماند سوزی‌های اطراف فرودگاه یکی از این موارد است. بر همین اساس گشت و پایش‌های شبانه در سطح شهرستان‌های جنوبی تهران اجرا شد که منجر به کاهش چشمگیر پسماند سوزی و ضایعات سوزی در این منطقه شده است و این روند کماکان ادامه دارد.

کلانتری ادامه داد: فعالیت برخی از صنایع مانند کشتارگاه های دامی و دامداری‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته و با پیگیری‌های انجام شده سیستم تصفیه فاضلاب اکثر واحدهای دامداری احداث شده و یا در حال احداث است و قطعا تا پایان سال تمام دامداری‌های این منطقه به سیستم تصفیه فاضلاب تجهیز خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات انجام شده افتتاح تصفیه خانه پساب پرند و بخش کوچکی از تصفیه خانه فاضلاب شهر واوان است،گفت: از دیگر موضوعاتی که به رفع معضل بو در این منطقه کمک می کند احداث سیستم تصفیه فاضلاب یک شرکت بزرگ لبنی در این منطقه است که با اعتباری بیش از ۵ میلیارد تومان احداث و راه‌اندازی شده است.

کلانتری با بیان اینکه در کنار این اقدامات، یک طرح پایش نیز تهیه و ۱۰ ایستگاه سیار در این طرح دیده شده است.

به گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران( سامات)،کلانتری در پایان با اشاره به اینکه تمرکز نیروهای محیط زیست جهت جلوگیری و برخورد با ضایعات سوزی ، پسماند سوزی و لاستیک سوزی‌ها با همکاری نیروهای انتظامی در حال انجام است، تصریح کرد: اکیپ ویژه‌ای در خصوص موضوع بوی اطراف فرودگاه از مسئولان حفاظت محیط زیست استان تهران تشکیل شده است و بررسی و پیگیری این موضوع را تا حصول نتیجه در دستور کار دارد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر