کد خبر: 31038
A

اعتصاب در کاتالونیا حمل و نقل را مختل کرد

همزمان با اعتصاب سراسری در کاتالونیا در واکنش به کنترل‌های بی‌سابقه اعمال شده در این منطقه توسط مقامات مرکزی اسپانیا معترضان جاده‌ها را مسدود و تردد قطارها را متوقف کردند.

اعتصاب در کاتالونیا حمل و نقل را مختل کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سندیکای CSC ، پلتفورمی که متشکل از اتحادیه‌های کارگری حامی استقلال است درخواست برگزاری اعتصاب امروز (چهارشنبه) را با هدف طلب کردن حقوق کارگری درخواست کرده بودند.

این درخواست در یک شرایط سیاسی حساس مطرح شد و احزاب جدایی طلب و گروه‌های جامعه مدنی از کارگران خواستند تا به این اعتصاب برای اعتراض به زندانی کردن فعالان و مقامات سرنگون شده دولت کاتالونیا بپیوندند.

پس از آنکه قانونگذاران منطقه‌ای کاتالونیا در تاریخ ۲۷ اکتبر اعلام استقلال این منطقه را تصویب کردند، مقامات اسپانیا کنترل مستقیم این منطقه را بر عهده گرفتند.

در همین حال ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا گفت: انتخابات ماه آتی در کاتالونیا باید دوران سیاسی جدیدی را در این منطقه ایجاد کند به طوری که شرایط این منطقه به حالت عادی بازگردد و احترام به قوانین اسپانیا در آن حفظ شود.

راخوی از کنترل‌های اعمال شده دولتش بر کاتالونیا در پی اقدام سیاستمداران جدایی طلب این منطقه برای اعلام یکجانبه استقلال دفاع کرد.

وی امروز در پارلمان گفت: امیدوارم این انتخابات دوران سیاسی جدید همزیستی را به وجود آورد به طوریکه در پی آن به قوانین اسپانیا احترام گذاشته شود و اقتصاد این کشور بهبود یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر