کد خبر: 31068
A

در برخورد قاطع با اشکال مختلف زمین‌خواری خط قرمزی نداریم

رئیس‌ کل دادگستری استان هرمزگان گفت: دادستان‌ها و مراجع قضایی در برخورد قاطع با اشکال مختلف زمین‌خواری، تخریب و تصرف عدوانی اراضی و منابع طبیعی خط قرمزی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی خط قرمزی در برخورد با زمین‌خواری ندارد، از رفع تصرف مساحتی بالغ‌ بر یک‌ میلیون و ۵۵ هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزش تقریبی بیش از دو تریلیون ریال بر اساس استعلام به‌ عمل‌آمده از سوی بانک زمین و اداره کل راه و شهرسازی خبر داد.

این مقام قضایی افزود: اقدامات پیشگیرانه، اجرای به‌موقع احکام و پیگیری‌های مستمر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان هرمزگان مانع از تشکیل ۳۵۴ پرونده در محاکم قضایی استان هرمزگان شده است.

وی اظهار کرد: تصرف غیرقانونی منابع طبیعی از سوی اشخاص پدیده‌ای است که موجب شده تا این منابع خدادادی در راستای اهداف طمع ورزانه به کار گرفته شوند و در همین راستا شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی، دادستان‌ها و مراجع قضایی در برخورد قاطع با اشکال مختلف زمین‌خواری، تخریب و تصرف عدوانی اراضی و منابع طبیعی خط قرمزی ندارند و بدون هیچ‌گونه ملاحظه یا مسامحه‌ای با عوامل جرم در هر موقعیت یا شرایطی برخورد قضایی سریع، قاطع و موثر خواهند داشت.

رییس‌ کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه شورای حفظ حقوق بیت‌المال مجموعه‌ای است که تصمیمات آن ضمانت قانونی و اجرایی دارد و به‌ نوعی بهترین اهرم برای پیشگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی محسوب می‌شود، تصریح کرد: ضرورت دارد توسل به اقدامات پیشگیرانه با هدف جلوگیری از تعدی به منابع طبیعی در اولویت امور قرار گیرد و همچنین با مستندسازی، جمع‌آوری اسناد و دلایل کافی و طرح دعوا و دفاع موثر فرصت بهره‌برداری از سودجویان گرفته شود.

اکبریدر ادامه گسترش همکاری‌ها و تعامل حداکثری بین دستگاه قضایی با مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان را دیگر شاخص مورد توجه از سوی دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان عنوان کرد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان با اشاره به تشریک‌ مساعی و همگرایی موجود میان دستگاه‌های عضو این شورا تصریح کرد: اعاده مساحتی بالغ‌ بر یک‌ میلیون و پنجاه‌ و پنج هزار مترمربع از اراضی ملی در نتیجه اقدامات پیشگیرانه، اجرای به‌ موقع احکام و پیگیری‌های مستمر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان صورت گرفته است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر