کد خبر: 31119
A

ناکافی بودن مجازات‌ها و عدم بازدارندگی قوانین زیست محیطی

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی تبدیل «سرکن» و «بابا حبیب» کوهدشت به منطقه حفاظت شده را خواستار شد.

ناکافی بودن مجازات‌ها و عدم بازدارندگی قوانین زیست محیطی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، الهیار ملکشاهی در بازدید از منطقه شکار و صید ممنوع «سرکن» و «بابا حبیب» کوهدشت با تشکر و قدردانی از مدیرکل حفاظت محیط زیست بخاطر دقت نظر در بررسی و رفع مشکلات زیست محیطی این شهرستان و ثبت این منطقه به عنوان منطقه شکار و صید ممنوع ، اظهار کرد: ارتقای سطح این منطقه، به منطقه حفاظت شده برای حفاظت و حراست بیشتر از تنوع زیستی، مناظر و زیستگاه‌های بکر ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت محیط زیست از جنبه‌های دینی، علمی و اجتماعی از محیط زیست به عنوان یکی از مولفه‌های حقوق بشر در جوامع امروزی نام برد و اضافه کرد: توجه  بیشتر دولتمردان، مسئولین مربوطه و همه اقشار جامعه به اهمیت محیط زیست ضرورت دارد.

وی بر «ناکافی بودن مجازات‌ها و عدم بازدارندگی قوانین زیست محیطی، بر اصلاح قوانین توسط دستگاه‌های ذیربط» تاکید کرد و یادآور شد: به عنوان مسئول کمیسیون قضایی مجلس برای بررسی و تصویب قوانین در راستای تقویت محیط زیست، با توجه به پیشنهادهای سازمان حفاظت محیط زیست اعلام آمادگی خود را اعلام می‎کنم.

رئیس‌کمیسیون حقوقی مجلس  محیط‌بانی را یکی از مشاغل پر خطر و پر استرس در دنیا دانست  و بر حمایت جدی دولت و مجلس از این قشر تاکید و اعلام کرد: در راستای حمایت‌های قضایی از مباحث محیط زیستی و محیط‌بانان از تمام توان خود استفاده خواهم کرد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر