کد خبر: 31124
A

وزیر خارجه‌ انگلیس: نباید توافق هسته‌ای را در معرض خطر قرار داد

وزیر امور خارجه انگلیس که برای دیدار با مقامات آمریکایی درباره برجام به واشنگتن سفر کرده است، تاکید کرد که جهان با توافق هسته‌ای امن‌تر شده است و اکنون نباید این توافق را در معرض خطر قرار داد.

وزیر خارجه‌ انگلیس: نباید توافق هسته‌ای را در معرض خطر قرار داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس به آمریکا سفر کرده است تا در دیدار با مقامات این کشور و اعضای ارشد کنگره آمریکا بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و اهمیت آن برای امنیت جهانی تاکید کند.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس، جانسون که از زمان تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای تایید نکردن توافق هسته‌ای برای اولین بار است که به واشنگتن سفر می‌کند، قرار است با رهبران سیاست خارجی این کشور از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات دیدار کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جانسون به محض ورود به واشنگتن گفته است توافق هسته‌ای با ایران جهان را امن‌تر کرد. این همان دلیلی است که جامعه بین‌الملل باید به این توافق پایبند بماند. توافق هسته‌ای کارساز بوده و منجر به کاهش ذخیره اورانیوم ایران شده است. اینها موضوعاتی است که من در دیدارهایم در آمریکا به آنها اشاره خواهم کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه با تکرار ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا علیه کشورمان گفت: حمایت از توافق هسته‌ای به این معنی نیست که ما نباید علیه رفتارهای غیرسازنده ایران در موضوعات دیگر از جمله برنامه موشکی بالستیک این کشور و بازداشت غیرعادلانه شهروندان دو تابعیتی انگلیس اقدامی انجام ندهیم.

جانسون همچنین با تکیه بر ادعاهای پیشین غرب و آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت که نباید مسائل دیگر را با توافقی که موجب رفع تهدید هسته‌ای ایران شده است، در هم آمیخت.

وی تصریح کرد: توافق هسته‌ای نتیجه 13 سال دیپلماسی خستگی‌ناپذیر میان آمریکا، انگلیس، متحدان اروپایی‌ و ایران برای تبدیل جهان به مکانی امن‌تر است. اکنون زمان آن نیست که این توافق را در معرض خطر قرار دهیم، بلکه زمان آن است که انگلیس و اروپا با تکیه بر روابط قوی‌مان روی رسیدگی به فعالیت‌های ایران در منطقه تمرکز کنند.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین در یک گفت‌گوی دیگر با خبرنگاران در واشنگتن با بیان اینکه آمریکایی‌ها نسبت به ایران بدبین هستند، گفت: برخلاف آمریکا که درخصوص توافق هسته‌ای با ایران تردید دارد، انگلیس بر این باور است که این توافق دارای ارزش زیادی است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر