کد خبر: 32055
A

نمایندگی استاندارد در مرز اینچه‌ برون راه‌ اندازی می‌ شود

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران از راه اندازی نمایندگی استاندارد در مرز اینچه برون واقع در شرق استان گلستان خبر داد و گفت: برنامه سازمان استقرار و ایجاد نمایندگی و فراهم سازی بسترهای نظارتی لازم بر همه کالاهای صادراتی است.

نمایندگی استاندارد در مرز اینچه‌ برون راه‌ اندازی می‌ شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، جهانبخش سنجابی شیرازی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در گرگان اظهار کرد که در حاشیه همایش منطقه ای استاندارد در گلستان بازدیدی از مرز اینچه برون خواهیم داشت و با توجه به افتتاح گمرک ریلی و نیز خط آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان با حضور روسای جمهوری سه کشور و اهمیت این مرز، همه دستگاه‌ها و سازمان ملی استاندارد دستیابی به چشم ‌اندازهای راه‌اندازی گمرک اینچه برون را در دستور کار قرار دارند.
وی اضافه کرد: در آینده‌ نزدیک با مشارکت بخش خصوصی را‌ه‌ اندازی آزمایشگاه تعیین ماهیت و کنترل استاندارد نیز در مرز اینچه برون راه اندازی می شود.
سنجابی شیرازی ادامه داد: پس از ایجاد اداره و نمایندگی استاندارد در مرز اینچه‌ برون؛ استقرار شرکت‌ های بازرسی برای حوزه‌ نمونه‌ برداری، آزمایشگاه همکار و مراکز صدور گواهی به منظور مراحل استاندارد سازی تجاری کالاهای صادراتی و وارداتی در این مرز انجام خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه‌ های سازمان با توجه به ابلاغ برنامه های اقتصاد مقاومتی نیز گفت: اینک 10 درصد کالاهای وارداتی به کشور مشمول استاندارد اجباری هستند ودر برنامه 10 ساله در نظر داریم کل کالاها مشمول استاندارد شوند.
معاون‌‌ سازمان ملی استاندارد ایران افزود: مقدمات این کار فراهم شده و الزام به داشتن پیوست استاندارد برای همه کالاهای تولیدی و وارداتی سال گذشته در هیات وزیران تصویب و ابلاغ شد و طرح پایلوت استقرار نظام خوداظهاری و خودکنترلی در استانداردسازی تولید و تجارت کالا نیز از خرداد ماه امسال آغاز شده است.
وی در خصوص همایش ملی منطقه‌ ای ارزیابی کیفیت کالا و خدمات با حضور 7 استان کشور در گرگان یادآور شد: هدف از این کارگروه بحث و بررسی مجموعه مداخلات سازمان در 2 مقوله صادرات و واردات و کنترل خدماتی همانند شهربازی‌ ها، زمین‌ های بازی و مهدهای کودک‌ است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر