کد خبر: 32061
A

بقاع متبرکه شهرستان خلخال بازسازی می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلخال از افزایش قابل توجه اعتبارات عمرانی سال جاری این اداره در مقایسه با سال قبل و بازسازی تعدادی از پروژه های بازسازی بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

بقاع متبرکه شهرستان خلخال بازسازی می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام مهدی فاتحی روز چهارشنبه در آئین گرامیداشت هفته وقف در نشستی با امام جمعه خلخال افزود: یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای ادامه عملیات اجرایی بقعه سید احمد معراجی روستای سفیداب از توابع بخش خورش رستم خلخال تخصیص یافته است.
او گفت: با تخصیص این اعتبار از محل اعتبارات اداره کل اوقاف وامور خیریه استان و تخصیص اعتبار لازم از محل اعتبارات استانی خلخال پروژه زیارتی ، گردشگری در حال احداث این بقعه تکمیل خواهد شد.
وی همچنین به اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار بلاعوض به بقعه امامزاده سید ابراهیم روستای خمس از توابع بخش مرکزی خلخال اشاره کرد و افزود: این بقعه امسال بازسازی می شود.
حجت الاسلام فاتحی از امضای تفاهم نامه با شهرداری خلخال در خصوص اجرای پروژه تجاری اداره اوقاف در گورستان این شهر خبرداد و اظهار کرد: با اجرای این پروژه علاوه بر ساماندهی کلی گورستان 55 واحد تجاری در این محل احداث و عایدات آن صرف خیریه و کمک به نیازمندان خواهد شد.
حجت الاسلام امیر رشتبری ، امام جمعه خلخال نیز در این نشست از سنت حسنه وقف به عنوان یک سرمایه گذاری پایدار در امر خیر یاد کرد و گفت: وقف بزرگترین توشه آخرت و در خدمت وقف بودن نیز بزرگترین توفیق الهی به بندگان است.
وی با بیان اهمیت پرداخت به مسائل فرهنگی و اجرای برنامه های فرهنگی ، مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه افزود: امروزه خلاء اعتقادی و معنویت بزرگترین آسیب تهدید کننده جوامع بشری بوده که می توان با استفاده از ظرفیت فرهنگی بقاع متبرکه خلاء فرهنگی موجود در کشور را پر کرد.
در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از اصحاب وقف و نفرات برتر مسابقات قرآنی و فرهنگی اداره اوقاف خلخال تجلیل شد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
امامزاده عبدالعزیز نیار ، امامزاده صالح اردبیل ، میرزاده خانم میدان قیام ، حلیمه خاتون آقاباقر ، سید صدرالدین واقع در جاده مغان در اردبیل ، سید صدر الدین فخر آباد ، سید ابراهیم لاهرود ، سیدمحمد آلنی ، سیدعماد الدین رضی واقع در شهرستان مشگین شهر ، محمد بن حنفیه در روستای قلعه برزند گرمی ، مسجد غریب لنی سفلی در شهرستان گرمی و پنج بقعه واقع در شهرستان خلخال از جمله امامزاده قاضیلر ، سیدعبدالله کلور ، امیر نعمت آل هاشم ، سید محمود معجره ، سیدابوالقاسم کالار و سید علی شال از بقاع متبرکه و شاخص استان اردبیل است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر