کد خبر: 32075
A

ایران و اوکراین توسعه همکاری های پارلمانی را بررسی کردند

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه با لئونید کازاچنکو رییس و تعدادی از اعضای گروه دوستی در پارلمان اوکراین دیدار و دو طرف توسعه همکاری های پارلمانی ایران و اوکراین را بررسی کردند.

ایران و اوکراین توسعه همکاری های پارلمانی را بررسی کردند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر نقش مهم مجالس ایران و اوکراین در زمینه بسترسازی مناسب برای پیشبرد اهداف و برنامه ریزی های دولت ها خواستار گسترش تعاملات پارلمانی شدند.
کازاچنگو با ابراز همدردی با مردم و مقامات ایران به سبب زلزله استان کرمانشاه و یادآوری روابط دوستانه و تاریخی ایران و اوکراین بر لزوم بهره مندی بخش های تجاری دو کشور از روابط موجود تاکید کرد.
وی رقم فعلی روابط تجاری دوجانبه را متناسب با ظرفیت های موجود ندانسته خواستار تقویت همکاری های دوجانبه در کلیه زمینه ها خصوصا در بخش های کشاورزی، حمل و نقل و انرژی شد.
بروجردی نیز به نوبه خود با مناسب ارزیابی کردن سطح کنونی روابط سیاسی دوجانبه بر اراده موجود در دولت و مجلس شورای اسلامی برای تقویت هرچه بیشتر مناسبات ایران و اوکراین در همه زمینه ها تاکید کرد.
وی توسعه روابط با همسایگان و کشورهای دوست را از جمله اولویت های سیاست خارجی کشورمان قلمداد کرد.
علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه با پاول کلیمکین وزیر امور خارجه اوکراین دیدار کرد و دو طرف در خصوص همکاری های ایران و اوکراین گفت وگو کردند.
وزیر امور خارجه اوکراین در آن دیدار گفت: کی یف برای گسترش همکاری با ایران کشور مهم منطقه اهمیت فراوان قائل است.
سفارت ایران در اوکراین در اطلاعیه ای که به ایرنا ارسال شد، اعلام کرد: طرف های ایرانی و اوکراینی در این دیدار ضمن گفت وگو و تبادل نظر پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه بر لزوم گسترش ارتباطات پارلمانی دوجانبه تاکید کردند.
بروجردی روابط دوستانه موجود و علاقه مردم دو کشور به تقویت ارتباط دوجانبه را سرمایه مهم معرفی و به علاقه مندی ایران برای گسترش همکاری ها با اوکراین اشاره کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته هم در چارچوب برنامه های سفر خود با خانم آنا گوپکو همتای اوکراینی خود در کی یف دیدار و خواستار توسعه همکاری های پارلمانی دوکشور شد.
گوپکو ضمن اشاره به روابط تاریخی و دوستانه بین ایران و اوکراین، بر لزوم رفع موانع و فعال سازی بخش های تجاری دوکشور برای ارتقاء حجم تجارت دوجانبه شد.
مقام پارلمانی اوکراینی خواستار تداوم همکاری های در بخش های کشاورزی، انرژی و علمی آموزشی شد.
بروجردی نیز به نوبه خود حجم تجارت دوجانبه را متناسب با سطح روابط دوستانه دوکشور ندانسته و خواستار برداشتن گام هایی اساسی در این زمینه شد.
اروپام**391**1479
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر