کد خبر: 32087
A

رشوه های میلیون دلاری فاکس اسپورتس به فیفا برای پخش مسابقات فوتبال

مدیر اجرایی سابق یک شرکت بازاریابی مستقر در آرژانتین گفت، شبکه آمریکایی فاکس اسپورتس با مشارکت این شرکت، برای گرفتن مجوز پخش تورنمنت های بزرگ، میلیون ها دلار به مقامات فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) رشوه پرداخت کردند.

رشوه های میلیون دلاری فاکس اسپورتس به فیفا برای پخش مسابقات فوتبال
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس، 'آلخاندرو بورزاکو'، مدیر اجرایی سابق این شرکت بازاریابی مستقر در آرژانتین، سه شنبه در جلسه رسیدگی به فساد مالی در دادگاه فدرال نیویورک آمریکا گفت که فاکس و سایر شبکه های رادیو- تلویزیونی در طرح پرداخت رشوه برای کسب مجوز پخش رویدادهایی مانند 'کوپا آمریکا'(جام ملت های آمریکای جنوبی) و سایر مسابقات از طریق قراردادهای جعلی دخیل بوده اند.
تواف قنامه ای که سال 2008 برای مشارکت در پرداخت 3.7 میلیون دلار به یک شرکت هولدینگ در جزایر ترکس و کایکوس به عنوان واسطه امضا شد، از جمله مدارک و اسنادی است که دادیاران دادگاه فدرال نیویورک ارائه کردند و گفتند که این توافق نامه از سوی مدیر سابق فاکس امضا شده بود.
بورزاکو با بیان این مطلب که شبکه فاکس اسپورتس آمریکا او را از این توافق نامه ها مطلع کرد، افزود: این شبکه از این طریق، حق پخش را در آرژانتین و سایر بخش های جهان به دست آورد.
به گفته بورزاکو، تله ویزا، میدیا پرو، تی وی گلوبو، فول پلی آرژانتین و ترافیک، از دیگر شبکه هایی هستند که برای پخش رویدادهای فوتبالی رشوه پرداخت کردند.
سه تن از مقامات فوتبال آمریکای جنوبی که به دریافت رشوه متهم هستند، در راستای رسیدگی به فساد مالی در فیفا، سه شنبه در دومین روز از جلسه رسیدگی به اتهام های خود در دادگاه فدرال نیویورک حاضر شدند.
بورزاکو که به خاطر اخاذی، همدستی و سایر اتهامات مجرم شناخته شده است، شاهد اصلی در روند رسیدگی به اتهامات 'خوزه ماریا مارین'، 'مانوئل بورگا' و 'خوان آنخل ناپوت' به شمار می رود.
این مقامات سابق فوتبال آمریکای جنوبی به خاطر مشارکت در طرح 24 ساله مشتمل بر پرداخت دستکم 150میلیون دلار رشوه محاکمه می شوند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر