کد خبر: 32107
A

برق سرپل ذهاب وصل شد/ برق 60 درصد روستاها قطع است

مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر از وصل شدن برقِ کل شهر «سرپل ذهاب» خبر داد و گفت: از امروز (چهارشنبه) تمرکز گروه های عملیاتی برای رفع مشکل برق روستاها خواهد بود.

برق سرپل ذهاب وصل شد/ برق 60 درصد روستاها قطع است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از توانیر، «مسعود صادقی» در تشریح آخرین وضعیت شبکه برق مناطق زلزله زده گفت: اکنون برق همه شهر سرپل ذهاب وصل شده و نزدیک به 40 درصد روستاها نیز برقدار هستند اما مشکل اصلی برق نیست بلکه تخریب زیرساخت های اصلی زندگی در مناطق زلزله زده است.
وی گفت: در شهر سرپل ذهاب فقط وصل برق خانه هایی که دچار تخریب شدید شده اند، امکان پذیر نشده است.
صادقی در خصوص وضعیت برق روستاهای زلزله زده نیز گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، امروز برق بخش زیادی از روستاها وصل می شود.
مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر با بیان اینکه در روستاها میزان تخریب بسیار زیاد است، اضافه کرد: این تخریب ها به گونه ای است که گاهی با تخریب 100درصدی مواجه هستیم و این شرایط، کار گروه های عملیات برق را دشوارتر می کند زیرا باید منتظر آواربرداری برای انجام عملیات برقرسانی باشند.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه جاری استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور و کشورهای همجوار احساس شد.
محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بوده است. این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داده است. کارشناسان علم زلزله شناسی اعلام کرده اند به احتمال زیاد تا 3 ماه آینده این منطقه شاهد پس لرزه های زیادی خواهد بود به طوری که تاکنون چندین پس لرزه بیش از 4.5 ریشتری در این منطقه رخ داده است.
شمار کشته ها و مصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت 7 صبح چهارشنبه در استان کرمانشاه 432 کشته و 7817 مصدوم است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر