کد خبر: 32108
A

طرح بازآفرینی شهری با رویکرد حقوق شهروندی در حال اجرا است

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طرح بازآفرینی شهری با رویکرد حقوق شهروندی توسط این دستگاه و با مشارکت سایر نهادها در حال اجرا است.

طرح بازآفرینی شهری با رویکرد حقوق شهروندی در حال اجرا است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مسعود حق لطفی روز چهارشنبه در همایش تخصصی جایگاه حقوق شهروندی در طرح های توسعه و عمران شهری که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد،افزود: بازآفرینی شهری با بهتر کردن وضعیت رفاهی و امکانات شهرها در نقاط حاشیه ای و فرسوده، به ارتقای وضعیت حقوق شهروندی می انجامد.
وی اضافه کرد: حق شهروند و سکونتگاه خود و حقوق شهروندی یک موضوع جاری است و این چنین نیست که اگر امروز این آئین نامه ها یا آن قوانین را به فرجام برسانیم، در واقع حق شهروندی را ادا کرده باشیم.
این مسئول همچنین گفت: حقوق شهروندی و لزوم پاسداشت آن اصلی است که باید در راس و سرفصل همه طرح ها، اقدام ها و برنامه های شهرسازی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد که شهرها نیز حقی دارند که باید توسط شهروندان آن ادا شود،اضافه کرد: نقش ما به عنوان مسئول سخت و سنگین تر است چرا که باید حق شهروند و سکونتگاه های خود را به درستی شناخته و با بهترین و مناسب ترین روش آن را به ادا کرده و آنرا رعایت کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین اضافه کرد: امروز عزمی همگانی برای پاسداشت حقوق شهروندی شکل گرفته تا جایی که مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بر این موضوع تاکید دارند.
حق لطفی، بازآفرینی پایدار شهری،مبتنی بر حمل و نقل، تهیه و توین طرح های بالادستی در مجموعه شهرسازی،چهارخطه کردن راه های شریانی و ارتقای کیفیت راه های ارتباطی، گسترش کیفی و کمی بازرسی و کنترل تیم های نظارتی ساخت و ساز را از جمله موضوعات مورد توجه وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: آنچه در این میان بیش ازهرچیزی اهمیت دارد آن است که موضوع حقوق شهروندی و لزوم پاسداشت آن باید به یک باورعمومی تبدیل شود.
همایش تخصصی جایگاه حقوق شهروندی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین در حال برگزاری است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر