کد خبر: 32130
A

وزارت دفاع با بسیج تمام امکانات در مناطق زلزله زده حضور دارد

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وزارت دفاع با بسیج تمام امکانات در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور خواهد داشت.

وزارت دفاع با بسیج تمام امکانات در مناطق زلزله زده حضور دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از روابط عمومی وزارت دفاع؛ سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تمیزی در جلسه مدیریت بحران بر تداوم و استمرار امدادرسانی وزارت دفاع به مناطق زلزله زده کرمانشاه تاکید کرد.
وی تاکید کرد: وزارت دفاع با بسیج تمام امکانات در مناطق زلزله زده حضور خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم گوشه ای از آلام مردم این منطقه را برطرف کنیم.
معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع اظهار داشت: اگر چه امدادرسانی در مناطق زلزله زده در حال انجام است ولی ضرورت تشکیل قرارگاه واحدی جهت تسریع در امدادرسانی و ایجاد امنیت مورد انتظار و نیاز است.
معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با تسلیت به خانواده جان باختگان و جمع کثیری از هموطنان در این زلزله تاسف بار و تقدیر و تشکر از اقدامات موثر و به موقع بخش های مختلف وزارت دفاع در اولین ساعات حادثه، از سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، مرکز مین زدایی، سازمان اتکا، موسسه مالی اعتباری کوثر و بیمه کوثر خواست نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز زلزله زدگان اقدام لازم را به عمل آوردند.
در پی وقوع زلزله 7.3 ریشتری در کرمانشاه، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از آمادگی این وزارتخانه برای ارائه خدمات به زلزله زدگان نیز خبر داد و به معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع دستور داد با تشکیل ستاد بحران در محل وقوع زلزله در ارائه خدمات مورد نیاز و بسیج همه امکانات برای رسیدگی سریع به زلزله زدگان اقدام لازم را به عمل آوردند.
در همین راستا و پیرو دستور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مسئولان ارشد وزارت دفاع در جهت رسیدگی و کمک رسانی به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه، بلافاصله ستاد بحران با مسئولیت سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تمیزی معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و رئیس ستاد بحران با حضور مدیران واحدهای وزارت دفاع مستقر در استان کرمانشاه در محل زلزله غرب کشور تشکیل شد و ابعاد این حادثه دلخراش و روند امدادرسانی وزارت دفاع در تعامل با سازمان های مسئول مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین مدیر ارشد وزارت دفاع در استان کرمانشاه به عنوان نماینده ویژه وزیر گزارشی از اقدامات انجام شده وزارت دفاع از ساعات اولیه وقوع زلزله در کرمانشاه ارائه کرد.
بخشی از اقدامات انجام شده شامل اعزام سریع 10 دستگاه بیل مکانیکی، لودر و 10 خودروی آمبولانس به همراه بهیار به منطقه سرپل ذهاب با بیشترین خسارت بود و با توجه به ابعاد بالای خسارت، با هماهنگی صورت گرفته، 10 دستگاه لودر و بیل مکانیکی در منطقه نفت شهر برای اعزام به مناطق آسیب دیده از زلزله در آمادگی کامل هستند.
همچنین با هماهنگی های به عمل آمده 6 تریلی آب معدنی به منطقه ارسال شد و سازمان اتکا وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یک کامیون به وزن 9 تن حامل اقلام مورد نیاز زلزله زدگان شامل خرما، قند، شکر، چای، مربا، کنسرو و آب معدنی برای توزیع در بین زلزله زدگان را تامین کرد و اقلام دیگری از سوی بسیج وزارت دفاع که توسط کارکنان و خانواده های این وزارتخانه در حال جمع آوری است به منطقه ارسال خواهد شد.
ارسال یک دستگاه کامیون حامل مواد غذایی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توسط شرکت راه سازی و عمران ایران وابسته به وزارت دفاع از دیگر اقدامات است و شرکت قند پانیذفام دو کامیون آبی معدنی به مناطق آسیب دیده از زلزله ارسال کرد و موسسه مالی و اعتباری کوثر نسبت به توزیع اقلام موجود در موکب خود مستقر در قصرشیرین میان زلزله زدگان اقدام کرد.
مدیریت بحران معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع نیز هماهنگی لازم را با نیروی هوافضای سپاه برای اعزام یک فروند هواپیمای ایلوشین 86، دو فروند هواپیمای آنتونوف 74، یک فروند چلنجر و چهار فروند بالگرد به عمل آورد که توانستند در جابه جایی مجروحان و مصدومان این حادثه به خوبی نقش آفرینی کنند.
همچنین شرکت صنایع هواپیماسازی وزارت دفاع نیز رمپ پروازی خود را برای فرود هواپیماهای حامل مجروحان و تردد خودروهای آمبولانس در اختیار فرودگاه مهرآباد قرار داده است.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
شمار کشته ها و مصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت 7 صبح امروز، چهارشنبه در استان کرمانشاه 432 کشته و 9388 مصدوم اعلام شده است.
اجتمام ** 7268** 1418
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر