کد خبر: 32162
A

آیت الله خاتمی: نقش حوزه های علمیه در مقابله با ناتوی فرهنگی انکارناپذیر است

آیت الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران گفت: نقش حوزه های علمیه در مقابله با ناتوی فرهنگی بیگانگان، انکارناپذیر است و هیچ نهاد دیگری از چنین قدرتی برخوردار نیست.

آیت الله خاتمی: نقش حوزه های علمیه در مقابله با ناتوی فرهنگی انکارناپذیر است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این عضو مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه در همایش ' حوزه انقلابی و طلاب ولایی' در ارومیه افزود: حوزه های علمیه به تعبیر یکی از مراجع بزرگ، میراث نبوت و امامت بوده و طلبه ها میراث دار آن هستند.
عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: به گفته مرحوم آیت الله برجودی، روحانیت شناسنامه دین ماست و روحانیان باید طوری عمل کنند که این شناسنامه آسیب نبیند.
وی تدین، تقوی و تعهد را سه رکن طلبگی عنوان کرد و افزود: داشتن خط صحیح سیاسی و انقلابی بودن از دیگر ویژگی های یک طلبه و خادم اسلام است؛ طلبه برسر سفره سید الشهدا (ع)نشسته است.
عضو خبرگان رهبری به تهدید های پیش روی حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: جدایی دین از سیاست یکی از این تهدید هاست چنانکه در برخی نقاط دنیا این اتفاق افتاده است و برخی در فکر این هستند که حوزه های علمیه را به آن سمت و سو سوق بدهند.
امام جمعه موقت تهران انحراف های عقیدتی و اقتصادی را از دیگر نقشه های دشمنان برای منحرف کردن حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود: دشمنان با تهدید اقتصادی سعی می کنند با پول های آلوده اقدام به خرید مردم بکنند.
وی افزود: مسئولان حوزه های علمیه با برگزاری جلسه های اخلاق، نظارت کامل بر فعالیت های طلاب مبتدی، ارائه تحلیل سیاسی صحیح و انتخاب درست اساتید می توانند حوزه های علمیه را از این آسیب ها مصون دارند.
آیت الله خاتمی، ارومیه را شهر طلبه پرور عنوان کرد و افزود: حضور یکهزار و ۲۰۰ طلبه از آذربایجان غربی در قم نشانه توانایی بالقوه این استان در تربیت طلبه و روحانی است.
وی با بیان اینکه فقط در ۲۰ درصد مساجد شهر ارومیه نماز اقامه می شود، گفت: شرایطی باید فراهم شود تا در صدرصد مساجد و با حضور علما نماز اقامه شود.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: باید با اتخاذ تدابیر لازم، طرح برنامه های مناسب و اعطای تسهیلات کمبود روحانی در شهرستان ها نیز جبران شود.
به گزارش ایرنا همایش حوزه انقلابی و طلاب ولایی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، مدیران و معاونان حوزه های علمیه خواهران و برادران استان و جمعی از طلاب و اساتید مدارس علمیه ارومیه در حسینیه مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.
8135/ 3072
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر