کد خبر: 33511
A

توجه به محیط زیست و اشتغال پایدار استراتژی شرکت بابک مس ایرانیان است

مدیرعامل شرکت بابک مس ایرانیان گفت: نگاه شرکت بابک مس ایرانیان در شهرستان شهربابک به محیط زیست همراه با تولید پایدار است لذا توجه به محیط زیست و اشتغال پایدار استراتژی شرکت بابک مس ایرانیان است.

توجه به محیط زیست و اشتغال پایدار استراتژی شرکت بابک مس ایرانیان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا میرزایی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اقدامات شرکت بابک مس ایرانیان در زمینه اقتصاد مقاومتی افزود: شرکت بابک مس ایرانیان در روش تولید کاتد مس از سوخت های فسیلی استفاده نمی کند لذا فرآیند ذوب نیز حذف می شود لذا بر این اساس این صنعت سازگاری مناسبی با محیط زیست از نظر وجود نداشتن آلاینده ها دارد.
وی ادامه داد: این پروژه هم اکنون 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به خوراک این کارخانه به کنستانتره مس، شرکت بابک مس ایرانیان در زمینه معادن و کنستانتره سرمایه گذاری می کند.
مدیرعامل شرکت بابک مس ایرانیان با بیان اینکه این شرکت در مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان شهربابک حضوری فعال دارد گفت: برای تولید کاتد مس از تکنولوژی جدید و سازگار با محیط زیست به روش بایوتانک لیچینگ استفاده می شود که بر اساس دانش فنی و انحصاری شرکت میدکو و یک شرکت کانادایی اجرایی شده است.
وی افزود: تکنولوژِی شرکت بابک مس ایرانیان دارای گواهینامه های ایزو 9001، ایزو 14001، اهساس 18001، HSE-MS و استاندارد CE MARK اروپا است.
**استخدام 500 نفر در شرکت مس شهربابک
میرزایی با بیان اینکه سرمایه اصلی این شرکت نیروی انسانی است عنوان کرد: پس از تکمیل پروژه کاتد در شرکت بابک مس ایرانیان بالغ بر 500 نفر مشغول بکار می شوند لذا استراتژِی بومی گرایی از شهرستان شهربابک و پس از آن، از استان کرمان در دستور کار این شرکت است.
وی گفت: شرکت بابک مس ایرانیان در کنار نیروهای بومی ترکیبی از نیروهای باتجربه کشوری را به کار می گیرد و هم اکنون 90 درصد از کادر این شرکت نیروهای بومی استان کرمان هستند.
مدیرعامل شرکت بابک مس ایرانیان افزود: نیروهای معدن و کارخانجات شرکت بابک مس ایرانیان در شهرستان شهربابک با متوسط سن 29 سال و بسیار جوان هستند و همینطور این شرکت بصورت غیرمستقیم به اشتغال پنج هزار نفر کمک خواهد کرد.
**تکنولوژِی روز دنیا همراه با صرفه جویی انرژی در شرکت بابک مس ایرانیان
وی اظهار کرد: شرکت بابک مس ایرانیان با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در کارخانجات خود نهایت صرفه جویی را در دستور کار دارد که به نفع شرکت، جامعه و اقتصاد کشور است.
میرزایی گفت: برای 2 کارخانه تولید لوله مسی و کاتد مس 35 مگاوات برق و حدود 40 لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز است و همچنین 2 هزار و 300 مترمکعب ساعت گاز مصرف دارد که در مقایسه با سایر روش های تولید مس بسیار کم مصرف است.
وی افزود: شرکت بابک مس ایرانیان در فاز نخست خود، مجوز اخذ چاه آب را گرفته و در پی مجوز انتقال آب است و میزان مصرف آب مجتمع بابک مس ایرانیان عددی کمی در بیلان آب شهرستان شهربابک محسوب می شود.
**تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان تا پایان سال جاری
مدیرعامل شرکت بابک مس ایرانیان با بیان اینکه تا پایان سال جاری تولید کاتد در این مجتمع راه اندازی می شود خاطرنشان کرد: این مجموعه با هدف تولید 50 هزار تن سالانه مس کاتد از کنستانتره کار خود را آغاز کرده و اگر این میزان تولیدات محقق شود 25 درصد ظرفیت مس کشور در این مجتمع تولید خواهد شد.
وی با بیان اینکه شهرستان شهربابک روی کمربند مس خیز ایران از شمال شرق تا سیستان و بلوچستان قرار دارد گفت: حجم سرمایه گذاری در منطقه شهربابک برای احداث کارخانجات شرکت بابک مس ایرانیان بالغ بر یکهزار و 100 میلیارد تومان است که توسط صندوق توسعه ملی و بانک پاسارگاد سرمایه گذاری شده است.
میرزایی افزود: هم اکنون 95 درصد تجهیزات مورد نیاز این شرکت وارد کشور شده و در حال نصب است.
وی با بیان اینکه شرکت بابک مس ایرانیان چهارمین شرکت تولید کننده لوله مسی است بیان کرد: این شرکت از سال 88 با مطالعات فنی و اقتصادی و نگاه ویژه به محیط زیست فعالیت خود را در شهرستان شهربابک با 2 تکنولوژِی تولید کاتد با روشی نوین و لوله مسی فعالیت خود را آغاز کرده است.
مدیرعامل شرکت بابک مس ایرانیان گفت: این شرکت با حمات میدکو کارخانه لوله مسی با ظرفیت 12 هزار تن لوله مسی در شکلها و سایزهای مختلف با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در سال 95 به بهره برداری رسید و اکنون در حال تولید است.
وی افزود: استراتژی فروش لوله مسی در این شرکت بر اساس نیاز مشتری و سفارش تولید می شود و در کنار آن، استراتژی 80 درصد تولیدات برای صادرات است که در مرحله رایزنی با مناطق خاورمیانه برای صادرات هستیم لذا این شرکت در حال انسجام بیشتر صادرات محصولات است.
میرزایی تاکید کرد: پروژه های این شرکت قطعا سودده خواهد بود لذا در برنامه های شرکت بابک مس ایرانیان بستری برای احداث صنایع پایین دستی فراهم می شود.
**کارخانجات شرکت بابک مس ایرانیان برای طبیعتی پاک
مدیر مجتمع شرکت بابک مس ایرانیان نیز در این نشست گفت: کارخانجات شرکت بابک مس ایرانیان برای محیط زیست و طبیعتی پاک احداث شده است.
محمدحسن رحمانی افزود: صنایع هلدینگ میدکو و شرکت بابک مس ایرانیان به علت تعهدی که دارند همواره محیط زیست را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند.
خبرنگاران استان کرمان در سفر یک روزه خود (سه شنبه) از مجتمع معدنی مس میدوک و مجتمع صنایع معدنی شرکت بابک مس ایرانیان بازدید کردند و از نزدیک با روند اجرای کار و تولید و برداشت مس آشنا شدند.
همچنین تور خبری بازدید از صنایع و معادن شهرستان شهربابک به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان برگزار شد.
10 هزار سال از استفاده بشر از فلز مس می گذرد و مس از محدود فلزات ارزشمندی است که بصورت آزاد در طبیعت یافت می شود.
شرکت بابک مس ایرانیان زیرمجموعه شرکت هلدینگ میدکو است لذا با توجه به نیروی توانمند و کارآمد در صنعت مس شهرستان شهربابک و همچنین وجود معادن غنی مس و خواص پرکاربرد این فلز، در این منطقه یک مجتمع معدنی مس احداث کرده است.
مجتمع معدنی شرکت بابک مس ایرانیان در کیلومتر 23 جاده شهربابک به انار، هشت کیلومتری معدن مس چاه فیروزه و 30 کیلومتری معدن مس میدوک قرار دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر