کد خبر: 33513
A

مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان در سمنان آغاز شد

مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان پسر و دختر با حضور چهار تیم خارجی، روز چهارشنبه در تالار بدمنیتون مجموعه ورزشی تختی سمنان آغاز شد.

مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان در سمنان آغاز شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مسابقات بدمینتون جوانان که دارای رده سه بین‌المللی است، با حضور 12 بدمینتون‌باز خارجی و 32 بدمینتون‌باز از جمهوری اسلامی،یکم تا سوم آذر 96 در سمنان در حال برگزاری است.
در مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان چهار تیم سریلانکا، آذربایجان، پاکستان و افغانستان با 12 بازیکن دارای رده بندی بین‌المللی به همراه 16 بازیکن پسر و 16 بازیکن دختر از ایران اسلامی حضور دارند و بازی‌ها در 2 جدول انفرادی و دونفره برای سه روز پیش بینی شده است، بازی نهایی بخش دختران صبح روز جمعه سوم آذر 96 و بازی نهایی بخش پسران عصر روز جمعه برگزار می‌شود و نفر اول این مسابقات 2 هزار و 500 امتیاز در رده‌بندی بین‌المللی کسب می‌کند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در گفت وگو با ایرنا افزود: مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان دختر و پسر، برای اولین بار در ایران در سمنان برگزار می شود و از 6 تیم خارجی برنامه‌ ریزی‌ شده برای حضور در این مسابقات، تیم‌های سریلانکا، آذربایجان، پاکستان و افغانستان وارد سمنان و در هتل مستقر شده اند و در مجموع، 12 بدمینتون‌باز در این مسابقات حضور دارند.
فرزاد فتاحی با بیان اینکه تیم های فرانسه و قزاقستان نتوانستند به دلیل مشکلاتی در این مسابقات حضور یابند، گفت: در مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان پسر و دختر، به دلیل داشتن رده‌بندی سه بین‌المللی، برای بازیکنان ایرانی و خارجی این رشته ورزشی اهمیت زیادی دارد، زیرا می توانند در این مسابقات رتبه جهانی کسب کنند یا رتبه خود را افزایش دهند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان یادآور شد: از استان سمنان نیز 6 بدمینتون‌باز شامل متین مقیمی، ارسلان امیدی و امین عابدی در بخش پسران و پریا نبوی، طراوت علی‌نژاد و سحر رجبری در بخش دختران در این مسابقات حضور دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به اینکه هیات بدمینتون استان سمنان در 2 سال پیاپی عنوان بهترین هیات استانی این رشته ورزشی را از سوی فدراسیون کسب کرده و 2 پایگاه از هشت پایگاه استعدادیابی بدمینتون کشور در استان سمنان قرار دارد، گفت: این استان یکی از بهترین ظرفیت های رشد این رشته ورزشی را در کشور دارد و هفت بدمینتون‌باز استان سمنان در تیم‌های ملی عضویت دارند.
استان سمنان در رده ملی و در رده های سنی مختلف، هفت بدمنیتون باز دختر و 2 بدمینتون باز پسر دارد، و در این مسابقات علاوه بر تیم‌های خارجی، یک تیم از استان سمنان در کنار تیم منتخب جمهوری اسلامی حضور دارد، استان سمنان امسال میزبان مسابقات بین‌المللی ووشو جام پارس بود.
37 هزار و 400 ورزشکار سازمان یافته در استان سمنان وجود دارد و در دولت تدبیر امید 24 طرح ورزشی از جمله ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان به بهره برداری رسید، سال 95 تعداد 84 مسابقه و اردوی تیم ملی در رشته‌های مختلف در استان سمنان برگزار شد
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر