کد خبر: 33533
A

معاون استاندار گلستان: مشکلات زیرساختی برای پنجره واحد سرمایه گذاری وجود دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با اشاره به تدوین نرم افزار پنجره واحد سرمایه گذاری در استان گفت: برای استفاده از آن مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.

معاون استاندار گلستان: مشکلات زیرساختی برای پنجره واحد سرمایه گذاری وجود دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمود ربیعی شامگاه سه شنبه در هفتمین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان با حضور رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور در گرگان اظهار کرد: سازمان سرمایه‌ گذاری خارجی، استان‌ها را مکلف کرده تا به صورت موازی‌ کاری در این زمینه انجام ندهند، به همین دلیل همچنان منتظر اعلام این سازمان هستیم.
وی ادامه داد: ارائه خدمات دولت الکترونیک با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال در استان از سال 91 در دستور کار قرار گرفت، اما دستگاه ‌‌ها مقاومت زیادی برای اجرای این پروژه داشتند، بطوری که تا پایان سال 95، تنها تعداد 31 دستگاه اجرائی گلستان به این شبکه متصل شدند.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان نیز در زمینه نرم افزار پنجره واحد سرمایه گذاری گفت: پنجره واحدی که از سوی سازمان جذب سرمایه گذاری تهیه شده، تنها برای سرمایه گذاری خارجی است و در مباحث سرمایه گذاری داخلی متولی خاصی وجود ندارد.
داود طبرسا افزود: تهیه نقشه راه و ایجاد نرم ‌افزار پنجره واحد سرمایه‌ گذاری در استان یکی از موضوعات مهم در جذب سرمایه گذار است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان نیز گفت: این اداره کل آمادگی لازم برای تاسیس و راه اندازی مرکز به اشتراک‌ گذاری و تبادل اطلاعات میان دستگاه‌ های دولتی ملی (مرکز IX) را دارد، اما برای راه اندازی آن دستگاه های اجرائی باید خدمات خود را در سامانه مرکزی به ثبت برسانند.
حسین مومنی با اعلام آمادگی اداره کل ارتباطات و فناوری گلستان به منظور راه اندازی درگاه واحد خدمات الکترونیکی به عنوان اولین استان کشور نیز بیان داشت: از مجموع 498 خدمت در دستگاه ‌های اجرایی استان تاکنون، 226 خدمت به حالت الکترونیکی درآمده و 272 خدمت هم برای الکترونیکی شدن احصا شده ‌اند.
وی ادامه داد: از مجموع 135 دستگاه اجرایی استان، 125 اداره به شبکه دولت متصل هستند که 79 دستگاه از طریق ویزلاین، 53 دستگاه از طریق فیبر نوری و سه دستگاه از طریق ADSL به شبکه دولت متصل می باشند.
مومنی در خصوص اقدامات لازم برای پروژه ‌های 'جی نف' و 'سیماک'، گفت: برای پروژه جی نف پنج میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است، اما برای پروژه سیماک شش میلیارد ریال اعتبار جذب شده که با اجرای این پروژه ها در هر روستا، بطور میانگین سه نفر مشغول به خدمت می شوند.
به گفته مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان؛ در ابتدای دولت یازدهم 630 کیلومتر فیبرنوری در استان وجود داشت و اکنون ابن مبران به 1449 کیلومتر افزایش یافته است.
مدیرعامل مخابرات هم با بیان اینکه گلستان یکی از استان‌های پرمصرف اینترنت است، گفت: مردم استان بطور متوسط روزانه 100 ترابایت اینترنت مصرف می کنند که 30 ترابایت مربوط به اینترنت مخابرات، 40 ترابایت اپراتور همراه و 30 ترابایت مربوط به اپراتور ایرانسل است.
غلامعلی شهمرادی اظهار کرد: براساس آمار موجود در خصوص استفاده از اینترنت، بیش از 70 درصد مصرف در استان مربوط به پیام ‌رسان‌ ها و شبکه ‌های اجتماعی است که آمار خوبی نیست و باید با ایجاد محتوای مناسب، جامعه به استفاده درست از اینترنت سوق داده شود .
به گفته وی؛ همه شهرها وجاده‌‌ های استان زیر پوشش اینترنت قرار دارند و 150 هزار مشترک اینترنت پرسرعت نیز مشترک مخابرات استان هستند.
وی ادامه داد: بیش از 600 هزار مشترک تلفن ثابت، یک میلیون و 300 هزار مشترک همراه اول و یک میلیون و 200 هزار مشترک اپراتورهای دیگر در استان وجود دارد.
شهمرادی گفت: به غیر از بستر تلفن همراه، در فیبرنوری هم گلستان از استان‌های پیشگام است و قصد داریم واحدهای مسکونی و واحدهای تجاری را هم به این بستر متصل ‌کنیم.
وی تصریح کرد: در استان گلستان 29 شهر دارای اینترنت G3 و 21 شهر دارای اینترنت G4 هستند که 669 روستا هم از اینترنت G4 بهره مند می باشند.
به گزارش ایرنا هفتمین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیکی گلستان با حضور نصرالله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و در گرگان برگزار شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر