کد خبر: 33569
A

درخواست نمایندگان خوزستان در مجلس:کانون های گرد و غبار را کنترل کنید

دو نماینده استان خوزستان از دولت خواستند برای کنترل کانون های باقی مانده گرد و غبار در خوزستان اقدام کند چرا که برخی کانون های باقی مانده همچنان برای مردم این استان مشکل ساز است.

درخواست نمایندگان خوزستان در مجلس:کانون های گرد و غبار را کنترل کنید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، همایون یوسفی نماینده اهواز در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در مورد آلودگی هوای اهواز گفت: ریشه اصلی مشکلات خوزستان کمبود آب است . به علت کمبود آب، رطوبت خاک کم و مشکلات گرد و غبار زیاد شده است.
وی افزود: زمین هایی که در گذشته محل کشت بوده متاسفانه به محل کانون های گرد و غبار تبدیل شده است . کانون های گرد وغبار بیشتر جنبه داخلی دارد.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست که در راستای مهار و کنترل این کانون های داخلی گام بردارد.
یوسفی گفت: کانون های داخلی گرد و غبار در هفت نقطه تمرکز دارد که اگر این نقطه ها کنترل شوند بسیاری از مشکلات گرد و غبار این استان حل خواهد شد.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه برای کنترل این کانون ها 100 میلیون دلار بودجه پیش بینی شده است. از اسفند ماه 95 کنترل کانون های گردو غبار آغاز شد و تا فروردین 96،شش هزار هکتار از زمین ها کنترل شد.
یوسفی اظهار داشت: در نخستین مرحله ، جاده اهواز- ماهشهر را نهال کاری کردیم . تا پایان برنامه ششم توسعه بنا شده است که 350 هزار هکتار از کانون های فوق بحران خوزستان کنترل شود.
وی تاکید کرد: قرار است امسال 42 هزار هکتار از کانون های داخلی گرد و غبار در خوزستان کنترل شود.
نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: مجمع نمایندگان استان خوزستان اهتمام ویژه ای دارد که با کنترل این کانون ها وآبگیری تالاب ها، روز به روز مشکل گرد و غبار حل شود.
وی افزود: میزان بروز گرد و غبار از ابتدای سال 96 کمتر و روزهای هوای سالم بیشتر شده است، فقط روز گذشته گرد و غبار شدیدی داشتیم که امیدواریم با کنترل کانون های باقی مانده گرد و غبار بسیاری از مشکلات حل شده و هوای سالم و پاک در این استان داشته باشیم.
همچنین هدایت الله خادمی نماینده ایذه در مجلس هم در این نشست خبری گفت: وضعیت خوزستان سال هاست با مشکل مواجه است، متاسفانه این بی توجهی در سال های اخیر بیشتر شده است.
وی از دولت خواست که کانون های گرد و غبار را کنترل کند تا مشکل مردم خوزستان حل شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر