کد خبر: 33609
A

جشنواره دانشگاه بدون دخانیات منطقه 6کشور در شهرکرد برگزار شد

نخستین جشنواره دانشگاه بدون دخانیات دانشگاه های دولتی منطقه 6کشور روز چهارشنبه با حضور مدیرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در دانشگاه شهرکرد برگزار شد .

جشنواره دانشگاه بدون دخانیات منطقه 6کشور در شهرکرد برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دبیر جشنواره منطقه ای دانشگاه بدون دخانیات در این آیین، از واصل شدن 65اثر به دبیرخانه این جشنواره خبرداد و گفت: 23اثراز این تعداد به عنوان آثار برتر منتخب شد.
محمد ربیعی، محورهای این جشنواره را فیلم کوتاه، عکس، نقاشی، مقاله، پژوهش، چاپ کتاب، نمایشنامه نویسی و کاریکاتور در راستای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به مصرف مواد مخدر و دخانی عنوان کرد.
وی افزود: با توجه به حجم بالای آثار ارسالی برترینهای عکس، نقاشی و کاریکاتور در این جشنواره معرفی و لوح و تندیس دریافت و برترین های سایر بخشها به زمانی دیگر موکول می شود.
براساس این گزارش در بخش نقاشی دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان رتبه های نخست و سوم ودانشگاه شهرکرد رتبه دوم را از آن خود کرد.
همچنین در بخش کاریکاتور دانشگاه هنر اصفهان برتر معرفی شد و در بخش عکس دانشجویان دانشگاه شهرکرد در جایگاه نخست و دوم و دانشگاه هنر اصفهان در رتبه سوم جای گرفت.
در این جشنواره نمایندگانی از کانونهای همیار(برای مبارزه با مواد مخدر) دانشگاه های هنر و صنعتی و دولتی اصفهان، دانشگاه شهرکرد، اردکان، یزد و میبد نیز تجلیل شدند.
به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه شهرکرد در این آیین ،مدیریت اوقات فراغت را از راهکارهای موثر برای کاهش مصرف مواد مخدر و دخانیات در دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: در این راستا دانشگاه شهرکرد با راه اندازی مرکز طراحی زندگی و برگزاری کارگاه و کلاسهای آموزشی متعدد درصدد توانمند سازی دانشجویان و کاهش گرایش آنان به مصرف مواد مخدر بوده است.
شایان شامحمدی ادامه داد: توسعه فیزیکی مرکز مشاوره و فضاسازی آن و برگزاری دوره اجباری آشنایی دانشجویان جدیدالورود با انواع مواد مخدر از دیگر اقدامات دانشگاه در این زمینه است.
وی راه اندازی سیستم کارآفرینی و مرکز شتابدهی و نوآوری دانشگاه شهرکرد در سال گذشته را از دیگر اقداماتی برشمرد که موجبات تحرک فکری دانشجویان را فراهم کرده و از انگیزه آنان برای مصرف مواد مخدر می کاهد.
شامحمدی قرار گیری دانشگاه شهرکرد در ردیف یک درصد دانشگاه های برتر جهان، کسب رتبه هجدهمین دانشگاه کشور از نظر کیفیت علمی و چاپ مقالات آی اس آی ، قرار گیری در بین دانشگاه های فنی برتر دنیا و کسب جایزه ملی محیط زیست برای اجرای طرحهای سبز را از دیگر افتخارات دانشگاه شهرکرد درطول 2سال اخیر برشمرد.
به گزارش ایرنا، هم اینک بیش از هشت هزار دانشجو در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل در ۱۸۴ رشته شامل ۵۳ رشته کارشناسی، ۸۲ رشته کارشناسی ارشد، ۴۸ رشته در مقطع دکترای تخصصی و یک رشته در مقطع دکترای حرفه ای هستند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر