کد خبر: 33637
A

2 روز تا آغاز کبدی قهرمانی آسیا/ مدیرکل ورزش گلستان:برای میزبانی باشکوه آماده ایم

گرگان – ایرنا - کمتر از دو روز دیگر سوت آغاز رقابت های کبدی قهرمانی مردان و زنان آسیا در گرگان مرکز استان گلستان به صدا درمی آید و تیم های شرکت کننده برای کسب عنوان قهرمانی این مسابقات به مصاف هم خواهند رفت.

2 روز تا آغاز کبدی قهرمانی آسیا/ مدیرکل ورزش گلستان:برای میزبانی باشکوه آماده ایم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، گلستان با برخورداری از ملی پوشان متعدد در سال های اخیر یکی از قطب های اصلی این ورزش در کشور است و مسئولان استان می کوشند با بهره گرفتن ازهمه ظرفیت ها، مهر تاییدی بر قابلیت های بالای گلستان در میزبانی از مسابقات برون مرزی و معرفی هر چه بیشتر کبدی به عنوان یکی از ورزش های پرطرفدار در استان بزنند.
مدیر کل ورزش و جوانان گلستان با اعلام اینکه همه مقدمات برای میزبانی ازمسابقات کبدی آسیا در استان فراهم است ، گفت: چشم انداز ورزش گلستان قبول میزبانی مسابقات آسیایی و جهانی رشته های توپی و پرطرفدار است.
به گزارش ایرنا بهمن طیبی روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها در آستانه برگزاری رقابت های قهرمانی کبدی مردان و زنان آسیا اظهار کرد: اگر چند طرح نیمه تمام استان به بهره برداری برسد برای میزبانی از هیچ مسابقه ورزشی حتی در سطح جهانی مشکل نخواهیم داشت.
وی بیان کرد: تکمیل طرح های در دست اقدام مانند سالن 6 هزار نفری و هتل ورزش جدی ترین نیازهای گلستان برای میزبانی از رویدادهای بزرگ ورزش آسیا و جهان است.
طیبی بیان کرد: گلستان از لحاظ برخورداری از نیروی انسانی و افراد متخصص و کاربلد مشکلی ندارد و کمبود استان کافی نبودن زیرساخت ها برای میزبانی از رویدادهای بزرگ ورزشی در رشته های توپی است.
وی بیان کرد: تکمیل سالن ورزشی شش هزار نفری گرگان و هتل ورزش که با مساعدت مسئولان ورزش کشور و مدیران استان در مسیر تکمیل قرار خواهد گرفت، می تواند نقطه پایان این کمبودها و ورود گلستان به جمع استانهای مدعی برای قبول میزبانی های بزرگ باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان افزود: هم اینک و با امکانات موجود گلستان مشکلی برای قبول میزبانی رویدادهای ورزشی رزمی در سطح آسیا و جهان ندارد و مسابقات کبدی آسیا، تمرین جدی برای ارائه این توانایی ها و قابلیت ها است.
وی ادامه داد: نگاه ورزشی و حمایتی استاندار گلستان، برگ برنده و امیدبخش برای برطرف کردن کمبودها و نارسایی های زیرساختی ورزش استان است.
طیبی؛ برگزاری مسابقات کبدی را فرصت مناسب برای کسب مزیت های فراوان ورزشی ، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: معرفی جاذبه های گردشگری و آداب و رسوم ، ایجاد شور و نشاط در مردم به خصوص جوانان و انگیزه در ملی پوشان گلستانی برای تلاش در راه کسب عنوان قهرمانی و پاک کردن ذهنیت ها ناشی ازهجمه های سیاسی علیه ایران را از جمله مزیت های این میزبانی دانست.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان بیان کرد: این گونه میزبانی ها اگر با برنامه ریزی درست و هدفمند انجام شود، تلاش دشمنان برای تخریب چهره ایران را پاک و ورزشکاران شرکت کننده خود سفرایی برای معرفی هر چه بهتر ایران خواهند بود.
به گزارش ایرنا دهمین دوره رقابت های کبدی مردان و پنجمین دوره مسابقات کبدی زنان قهرمانی آسیا از سوم آذر در سالن امام خمینی (ره) گرگان آغاز می شود.
براساس قرعه کشی در بخش مردان این رقابت ها تیم های هند، پاکستان، ژاپن ،عراق و افغانستان در گروه اول و ایران، کره جنوبی، سریلانکا، تایلند و ترکمنستان در گروه دوم به مصاف هم می روند.
در بخش زنان هم تیم های هند، کره جنوبی، تایلند، ترکمنستان و چین تایپه در گروه اول و ایران ، ژاپن، سریلانکا، عراق و پاکستان در گروه دوم با هم رقابت می کنند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و یکهزار و 75 روستا ساکن بوده واز اقوام و مذاهب مختلف هستند.
3091 /1648
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر