کد خبر: 33661
A

استاندار:بنیاد مسکن کردستان واحدهای مسکونی 160روستای کرمانشاه را بازسازی می کند

استاندار کردستان با بیان اینکه این استان به عنوان معین شهرستان ثلاث باباجانی انتخاب شده، گفت: عملیات بازسازی سه هزار واحد مسکونی در 160 روستای این شهرستان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان انجام می شود.

استاندار:بنیاد مسکن کردستان واحدهای مسکونی 160روستای کرمانشاه را بازسازی می کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ؛ بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در جریان بازدید از مناطق آسیب دیده ثلاث باباجانی در معیت نماینده ولی فقیه در استان کردستان، با تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در حادثه زلزله اخیر، تاکید کرد: باید با تمام توان در بازسازی مناطق زلزله زده حضور داشته باشیم.
وی با تقدیر از کمک های همه جانبه مردم کردستان، از کردستانی ها تقاضا کرد همچنان حمایت های خود را از مردم آسیب دیده این مناطق ادامه دهند و در بازسازی منازل مسکونی مشارکت گسترده تری داشته باشند.

**آواربرداری واحدهای مسکونی شروع شده است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه ارزیابی از واحدهای مسکونی را شروع کردیم و آواربرداری را به صورت مشترک توسط سپاه انجام می دهیم، گفت: اسکان موقت توسط سپاه و اسکان دایم توسط بنیاد مسکن انجام می شود.
رضا قادری با بیان اینکه شهرستان ثلاث باباجانی 160 روستای داری سکنه دارد که 140 روستا در منطقه زلزله زده واقع شده است، افزود: 20 هزار نفر در این 160 روستا سکونت دارند.
وی با اشاره به اینکه ارزیابی از میزان خسارت واحدهای مسکونی شروع شده است، گفت: در 50 روستا، سه هزار و 550 واحد را ارزیابی کردیم که از این تعداد یک هزار و 800 واحد تخریب شده، یک هزار و 517 واحد نیاز به تعمیر دارد و 237 واحد نیز سالم مانده است.
وی با بیان اینکه 73 دستگاه ماشین آلات برای آواربرداری و بازسازی در اختیار داریم، افزود: از ظرفیت دیگر دستگاه ها نیز استفاده کرده ایم.
وی اظهار کرد: آواربرداری 107 واحد مسکونی در 6 روستا به اتمام رسیده و آواربرداری در 10 روستا را نیز در حال اجرا داریم.
وی گفت: در آواربرداری ها از مصالح موجودی که قابل استفاده است برای بازسازی و احداث واحدهای مسکونی به کار می گیریم.
قادری با بیان اینکه تسهیلات اعطایی بازسازی بدون بهره است از روحانیون منطقه خواست مردم را برای استفاده از این تسهیلات تشویق کنند.
وی افزود: براساس تجربه بازسازی در زلزله ورزقان مردم را کارفرمای کار می کنیم و با همکاری آنها واحدها را بازسازی می کنیم.

**تمام امکانات را برای بازسازی بسیج می کنیم
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان نیز با تاکید بر اینکه همه امکانات این استان را برای بازسازی مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی بسیج می کنیم، گفت: در نظر داریم کمک های مردمی را به مسیر صحیحی هدایت کنیم.
امیر قادری با بیان اینکه براثر زلزله اخیر خساراتی به کردستان نیز وارد شده است، افزود: البته این خسارات با آسیب های وارد شده در استان کرمانشاه قابل مقایسه نیست و ما ماشین آلات مورد نیاز را برای بازسازی در اختیار بنیاد مسکن قرار می دهیم.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر