کد خبر: 33699
A

توزیع 2 هزار نهال کشت بافت خرما در قشم

سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 2 هزار نهال کشت بافت خرما شامل گونه های دیری، خنیزی، برهی، خلاص، استعمران، کبکاب و غیر آن به صورت رایگان در جزیره قشم توزیع شد.

توزیع 2 هزار نهال کشت بافت خرما در قشم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز چهارشنبه پرتال سازمان منطقه آزاد قشم، تورج امانی افزود: در هفته جاری بیش از 500 نهال کشت بافت خرما با مشارکت جهادکشاورزی شهرستان قشم بین متقاضیان بخش کشاورزی توزیع شد.
وی هدف از توزیع نهال کشت خرما در جزیره قشم را بهبود و توسعه فضای سبز روستاها، توسعه کشاورزی و افزایش سرانه فضای سبز جزیره اعلام و تصریح کرد: علیرغم توزیع این تعداد نهال، هنوز شمار زیادی از روستاها درخواست کاشت این نهال ها را دارند و امید است توزیع نخل در این جزیره ادامه داشته باشد.
امانی ، نخل را نمادی از فرهنگ و سنت های مردم جنوب کشوردانست و افزود: با توجه به سازگاری، زیبایی و نمای ویژه این درختان، روستائیان جزیره قشم از توزیع نهال نخل های کشت بافت استقبال می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به درآمدزایی روستائیان از طریق کشت این نخل ها و بهبود شرایط معیشت آن ها، مذاکراتی با جهاد کشاورزی شهرستان قشم صورت گرفت تا با توزیع رایگان نهال ها، موضوع احیای نخلستان های جزیره با جدیت دنبال شود.
سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بحث آموزش متقاضیان نیز با هدف موفقیت آمیز بودن این طرح مورد توجه قرار گرفت و کشاورزان با حضور در خزانه نهال های کشت خرما در نخلستان امیرالمومنین (ع) با روش های علمی به صورت عملی آشنا می شوند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر