کد خبر: 33700
A

هماهنگی برگزاری جشن پیروزی جبهه مقاومت در استانداری خوزستان

نشست هماهنگی برگزاری جشن بزرگ پیروزی نیروهای مقاومت در سوریه و عراق که روز جمعه در مصلی اهواز برگزار می شود، با حضور جمعی از مسئولان استان در استانداری خوزستان برگزار شد.

هماهنگی برگزاری جشن پیروزی جبهه مقاومت در استانداری خوزستان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسین حسین زاده معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان عصر چهارشنبه در نشست هماهنگی ویژه برنامه های پیروزی نیروهای مقاومت اظهار کرد: برگزاری این برنامه های ارزشی به مناسبت آزادسازی سوریه و عراق به دست نیروهای مقاومت مردمی خارج از مراسم های اداری بوده و بیشتر جنبه اعتقادی است.
وی افزود: پیامدهای مثبت این برنامه و نگاه اعتقادی آن سال ها در ذهن مردم باقی می ماند و همین امر بر مسئولیت ما نسبت به برگزاری هرچه بهتر این برنامه ها می افزاید.
معاون استاندار خوزستان ادامه داد: در سال های اخیر خطرات بزرگی جهان اسلام را تهدید می کرد که به برکت خون شهدا و با رشادت های نیروهای مقاومت و بخصوص مدافعان حرم متوقف شد.
وی بیان کرد: این مراسم بزرگ با مرکزیت کلانشهر اهواز بوده و در شهرستان ها نیز این گردهمایی به صورت ویژه برگزار می شود.
حسین زاده اظهار کرد: اطلاع رسانی به دانشگاه ها و آموزش و پرورش نیز برای حضور در این مراسم از دیگر اقدامات موثر است که صدا و سیما در این میان نقش تاثیرگذاری دارد.
همچنین در این مراسم منصور کتانباف شهردار کلانشهر اهواز گفت: کفرجهانی داعش را برای رسیدن به اهداف خود در کشورهای اسلامی به وجود آورد اما رشادتهای نیروهای مقاومت و مدافعان حرم سد بزرگی بر سر راه این توطئه گران بود.
وی افزود: حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق برای تداوم انقلاب اسلامی و گسترش آن در سطح جهان بسیار موثر بود و اکنون جا دارد از رشادت های این بزرگ مردان در مراسم باشکوهی تقدیر کرد و یاد شهدای مدافع حرم را گرامی بداریم.
شهردار کلانشهر اهواز ادامه داد: اکنون به عنوان یک تکلیف شرعی ماموریت داریم که این رشادت های مدافعان حرم را برجسته کنیم که در این خصوص تصمیماتی گرفته شده است.
وی افزود: شهرداری اهواز در خصوص ویژه برنامه های مختلف برای گرامیداشت این پیروزی ارزشمند آمادگی کامل خود را اعلام کرده و در کنار سایر دستگاه های متولی اقدامات خوبی را صورت می دهد.
کتانباف ابراز امیدواری کرد که تمامی اصناف، دستگاه ها و مردم ولایتمدار و شهید پرور استان در برگزاری این برنامه های باشکوه برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام مدافع حرم حضوری فعال داشته باشند.
شهردار کلانشهر اهواز گفت: انجام تبلیغات محیطی نیز از دیگر برنامه هایی است که توسط شهرداری اهواز در دستور کار قرارمی گیرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر پل جوادلائمه به عنون پل شهدای مدافع حرم نامگذاری شده و میدانی نیز با عنوان شهدای حله در دستور کار قرار گرفته و امید است بتوانیم بازهم با این اقدامات در سطح شهر یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.
کتانباف اظهار کرد: اجرای برنامه های فرهنگی و توزیع بسته های فرهنگی از دیگر اقداماتی است که اگر در این همایش بزرگ انجام شود، برای ثبت خاطرات شهدای مدافع حرم در ذهن ها تاثیرگذار است.
وی گفت:همچنین برپایی ایستگاه های صلواتی و گستردگی تبلیغات محیطی توسط دستگاه های مختلف می تواند میزان استقبال از این مراسم باشکوه را دوچندان کند.
همچنین حجت الاسلام سید لطف الله سپهر مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: برنامه ریزی برای برگزاری این همایش بزرگ نیازمند عزم جدی مسئولان استان بوده و امید می رود در این زمینه بتوانیم به خوبی برنامه ریزی کنیم.
وی افزود: خوزستان در سال های اخیر 70 شهید مدافع حرم رادر راه دفاع از حرم و حریم اهل بیت(ع) تقدیم کرده که در این همایش برای تقدیر از خانواده این شهدای والا مقام باید برنامه ریزی کنیم.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: همچنین معادل این تعداد شهید والامقام در استان ایثارگر و جانباز در راه دفاع از حرم اهل بیت داریم که نیاز است از رشادت های این رزمندگان نیز در این همایش بزرگ تقدیر شود.
وی تصریح کرد: تولید برنامه های تلویزیونی، تبلیغات محیطی و تلاش رسانه های استان برای انعکاس این همایش از ضرورت ها است.
حجت الاسلام سپهر گفت: مجموعه شورای هماهنگی استان با تمام تجهیزات و امکانات خود برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم بزرگ در کنار سایر دستگاه ها ،آمادگی خود را اعلام می کند.
همچنین محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان دراین نشست گفت:سهم مجمع اصناف نباید در برگزاری این مراسم نادیده گرفته شود و نیاز است که از این ظرفیت ها نیز استفاده شود.
وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد استان نیز در این مراسم برنامه های مختلف فرهنگی از قبیل تئاتر خیابانی را در دستور کار دارد.
برپایی ایستگاه های صلواتی، تبلیغات محیطی توسط شهرداری، تبلیغات گسترده در صدا و سیمای مرکز استان ، برنامه ریزی برای تجلیل از خانواده های مدافع حرم، اجرای برنامه های فرهنگی و استقرار موکب های خدمت رسان از جمله مواردی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.
مراسم جشن پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق روز یکشنبه در مصلی مهدیه اهواز برگزار می شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر