کد خبر: 33724
A

650 تن بادام زمینی در بیله سوار تولید شد

فرماندار بیله سوار گفت:براساس تحقیقات جهاد کشاورزی، اراضی بیله سوار مستعد کشت محصول بادام زمینی و از نوع مرغوب می باشدو امسال 560 تن بادام در این شهرستان برداشت شد.

650 تن بادام زمینی در بیله سوار تولید شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آرام حلیم افزود: کشت محصول بادام زمینی در این شهرستان امسال نسبت به پارسال افزایش سه برابری داشته است.
وی افزود: کشت بادام زمینی در اراضی کشاورزی شهرستان بیله سوار از سال گذشته آغاز شده و با توجه به اینکه این شهرستان دارای خاک حاصلخیزی می باشد محصول بادام زمینی برداشت شده نیز نسبت به نقاط دیگر کشور باکیفیت و مرغوب تر و دارای ارزش غذایی بالا است.
حلیم اضافه کرد: راه اندازی سیلوی دو هزار تنی برای محصول بادام زمینی در شهرستان بیله سوار در دست مطالعه و بررسی توسط چندین سرمایه گذار بخش خصوصی است.
فرماندار بیله سواربیان کرد:برنامه ریزی می شود تا در صورت حمایت و افزایش کشت بادام زمینی توسط کشاورزان در کنار راه اندازی سیلوی دو هزار تنی ،صنایع تبدیلی و بسته بندی این محصول نیز در منطقه راه اندازی شود.
وی با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های حمایتی برای تولید این محصول گفت: اراضی پایاب سد خداآفرین در حوزه شهرستان بیله سوار با توجه به تجهیز به سیستم های آبیاری نوین و تحت فشار از اراضی مستعد منطقه برای کشت بادام زمینی است و با گسترش وسعت حوزه شهرک های صنعتی، صنایع تبدیلی محصولات با ارزش افزوده بالا در این شهرک ها با معافیت های مالیاتی 10ساله راه اندازی خواهد شد.
بیله سوار در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر