کد خبر: 33725
A

شهردار جدید آبادان معرفی شد

با حضور معاون عمرانی استاندار خوزستان، قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از مسئولان محلی روز سه شنبه حسین حمیدپور به عنوان شهردار جدید آبادان معرفی شد.

شهردار جدید آبادان معرفی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در آیین معارفه شهردار جدید آبادان، برنامه ریزی برای ارتقاء سطح رضایتمندی و ارائه خدمات مناسب به مردم را یکی از اولویت های شهرداری آبادان عنوان کرد.
فرامند هاشمی زاده اظهار کرد:شهردار جدید آبادان بر اساس برنامه ارائه شده به شورا انتخاب شده و نباید فشارهای سیاسی او را از برنامه ریزی شهری دور نماید.
وی افزود: آبادان شهر اولین ها و داشته های خوب است که متاسفانه جنگ تحمیلی بسیاری از زیرساخت های آن را از بین برد.
هاشمی زاده گفت:پتانسیل بالا در شهر آبادان برای بازگشت به آنچه قبل از جنگ تحمیلی بوده وجود دارد که با برنامه ریزی مناسب می توان کاستی های موجود را برطرف گردد.
وی به بودجه 170میلیارد ریالی شهرداری آبادان در سالجاری اشاره کرد و ادامه داد : 120 میلیارد ریال از این اعتبارات صرف هزینه های جاری می شود که این مطلوب نیست چرا که بخش عمده این اعتبار باید صرف کارهای عمرانی شهر شود.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند نیز یکی از دغدغه ها و مشکلات شهر آبادان را همراه نبودن و یکدل نبودن مدیران و دستگاه ها در این شهر دانست و گفت: علی رغم وجود پالایشگاه، پتروشمی، بندر، گمرک و سازمان منطقه آزاد اروند هنوز نتوانسته ایم برای ارائه خدمات به مردم هماهنگی لازم را داشته باشیم.
عبدالله کعبی افزود:فشارهای سیاسی در جذب نیرو در دوره های گذشته باعث شده که اکنون شهرداری آبادان توانایی پرداخت حداقل حقوق پرسنل خود را نداشته باشد.
وی اظهار کرد: مشکلات آبادان متعلق به امروز نیست و سالهاست که وجود دارد و باید از شهردار جدید در حد ظرفیت های موجود توقع داشت.
کعبی گفت:سازمان منطقه آزاد اروند نیز به سهم خود کمک های لازم را برای ارائه خدمات به شهروندان ارائه خواهد کرد.
در ادامه امام جمعه آبادان نیز گفت:مسئولیت بار امانتی است که بر عهده مدیران گذاشته شده است و مدیران با خدمت به مردم باید امانت دار و راستگو باشند تا مردم به آنها اعتماد کنند.
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور اظهار کرد:آبادان به گردن نظام حق دارد و این شهر دیگر تحمل دعواهای سیاسی را ندارد.
وی وضعیت شهر آبادان و زیرساخت هایی نظیر آسفالت، خدمات و مبلمان شهری را بحرانی و نگران کننده توصیف کرد و گفت:دشمن بر روی کاستی های آبادان برنامه ریزی کرده و همه باید کمک کنند تا وضعیت شهر بهتر شود.
حجت الاسلام ابراهیمی پور از شورای اسلامی شهر و شهردار جدید آبادان خواست تا کارهای پیمانکاری شهر را به پیمانکاران شهر آبادان واگذار کنند.
وی افزود:13هزار جوان بیکار در آبادان وجود دارد که استفاده از پیمانکاران محلی می تواند در کاهش بیکاری در شهر تاثیرگذار باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان نیز در آئین معارفه شهردار جدید آبادان به وجود سه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سازمان منطقه آزاد اروند، فرمانداری ویژه، پالایشگاه و پتروشمی در این شهر اشاره کرد و گفت:آبادان شهر فرصت ها برای خدمت گذاری است.
حسن کمری افزود:با وجود همه عوامل تاثیرگذار برای پیشرفت آبادان متاسفانه وضعیت جمع آوری زباله، آسفالت معابر، فضای سبز،نیروی انسانی، بدهی های غیر متعارف شهردای به پیمانکاران و ارگان ها بحرانی است.
وی از شهردار خواست تا از فرصت پیش آمده برای ایجاد تحول سازنده و به دور از نگاه قومی گرایی و فراجناحی در شهردار تلاش کند.
وی افزود:شورای اسلامی شهر تا زمانی که شهردار خدمت به مردم و توجه به مناطق حاشیه نشین شهری را در دستور کار خود قرار دهد از آن حمایت خواهد شد.
فرماندار آبادان نیز گفت:بدهی شهردای آبادان بسیار زیاد است و باید از همه ظرفیت ها برای عمرانی شهر تلاش کرد.
عزیزالله شهبازی افزود:شهردار منتخب شورای شهر جوانی بومی و دارای سابقه کار در سازمان منطقه آزاد اروند است و دانش لازم را برای اداره شهرداری آبادان برخوردار است.
شهردار جدید آبادان نیز برنامه کاری خود را بر اساس توسعه عمران شهری، به کارگیری سرمایه گذار بخش خصوصی و توسعه اجتماعی و فرهنگی، آموزش شهروندی و پرسنلی اعلام کرد.
حسین حمیدپور اظهار کرد:برای عمران شهری برنامه مشخص و مدونی را پیش بینی و هر ماه با حضور خبرنگاران عملکرد شهرداری را بیان خواهم کرد.
در پایان این جلسه حسین حمیدپور به عنوان شهردار جدید آبادان معرفی از خدمات سه ماه علی بچاری تقدیر شد.
حمیدپور، ۲۲ شهریورماه سال جاری با هشت رای از ۹ عضو شورای اسلامی شهر آبادان از میان ۱۵ کاندیدا به عنوان شهردار آبادان انتخاب شد.
شهردار جدید آبادان دارای مدرک تحصیلی لیسانس در رشته مهندسی عمران و فوق‌لیسانس مهندسی ساخت است و از سال ۸۴ تا به‌ حال در منطقه آزاد اروند پست‌های مختلفی را بر عهده داشته است.
شهرداری آبادان یکی از قدیمی ترین شهرداری های کشور است که در سال ۱۳۰۴ تاسیس شده است و درجه آن ۱۱ می باشد.
حکم انتصاب شهردار این شهر پس از پیشنهاد از سوی شورای اسلامی شهر آبادان، توسط وزیر کشور صادر می شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر