کد خبر: 34374
A

نظر اوباما، جان کری و ژنرال پترائوس درباره قاسم سلیمانی؛ دشمن شایسته قابل احترام!

بی‌تردید با توجه به پیام مقام معظم رهبری در جواب نامه سرلشکر سلیمانی به مناسبت پایان حکومت منحوس داعش و تاکید معظم‌له به ضرورت مراقبت از توطئه‌ها و کیدهای مستمر دشمنان، قطعا ماموریت حاج قاسم کماکان ادامه خواهد داشت.

نظر اوباما، جان کری و ژنرال پترائوس درباره قاسم سلیمانی؛ دشمن شایسته قابل احترام!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی بدون اغراق سرشناس‌ترین نظامی ایرانی دردنیاست. دوست و دشمن از ویژگی‌ها و خصائص وی می‌گویند. دوستان بر او مباهات می‌ورزندو دشمنان حسادت می‌برند. مایه عزت دوستان است و خار چشم دشمنان. این روزها بواسطهپایان شجره خبیثه داعش در همه محافل تخصصی دنیا سخن از قاسم سلیمانی و رشادت‌ها وتوانمندی‌های نظامی اوست.

دیدگاه ژنرال آمریکایی درباره سرلشکر سلیمانی

«دشمن شایسته»؛ این لفظی است که «ژنرال پترائوس» رئیس سابق ستاد مشترکارتش آمریکا و مدیر کل سابق سیا در مورد سرلشکر سلیمانی بکار می‌برد. او حدود دوسال پیش طی مصاحبه‌ای به ویژگی‌های منحصر به فرد رقیب قدرتمندش در غرب آسیا اشارهکرد و گفت:«قاسم سلیمانی فردی بسیار توانمند و مدبر و دشمنی شایسته است. وی بازیخود را به خوبی انجام می‌دهد اما این بازی طولانی است پس اجازه دهید ببنیم حوادثچگونه به پیش می‌رود».

دشمن قابل احترام!

اما ژنرال پترائوس تنها یانکی‌ای نبوده که زبان به ستایش از سرلشکرسلیمانی گشوده است؛«باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که دولتش نقش اول تولیدداعش بوده نیز در یکی از دیدارهایش با «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق در سال 2014پیرامون سرلشکر سلیمانی گفت که«او دشمن من است ولی من برای او احترام ویژه‌ای قایلهستم».

«جان کری» وزیرخارجه سابق آمریکا هم در یکی از دیدارهایش با ظریفوزیرامورخارجه کشورمان، خطاب به او گفت که «برای یکبارهم شده مایلم قاسم سلیمانیرا از نزدیک ببینم».

کاریزمای نهفته ژنرال سلیمانی
نشریه آمریکایی «نیویورکر» در سال ۹۲، به بررسی ویژگی‌های فرمانده نیروی قدس سپاه از زبان مأموران سیا ومقامات عراقی پرداخت و با بیان اینکه سردار سلیمانی به‌ندرت صحبت می‌کند، وی رادارای یک کاریزمای نهفته دانست. در این گزارش «جان ماگویر» افسر سابق سازماناطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، سردار سلیمانی را قدرتمندترین عامل در خاورمیانه کهکمتر کسی چیزی درباره او شنیده، معرفی کرده است.

ژنرال صلح
زلمای خلیل‌زاد، سفیر سابق آمریکا در افغانستان نیز در مورد سردارسلیمانی گفته است: «همان‌قدر که مقامات آمریکایی سلیمانی را به جنگ‌افروزی متهممی‏کنند، او در ایجاد صلح نیز برای رسیدن به اهدافش فعال بوده است. او در پایان‌دادنبه درگیری‌های نیرو‌های مقتدی صدر و نیرو‌های عراقی در بصره، نقشی حیاتی داشت،تهدیدی که می‏رفت ناآرامی‌های آن گسترش یافته و پیامد‌های وخیمی به‌ویژه برایمنابع نفتی عراق در پی داشته باشد».

محبوب‌ترین ایرانی
در مرداد سال جاری نیز خبر رسید که نتایج نظرسنجی انجام شده توسط مرکزIran.poll برای «مرکز مطالعات بین‌المللی و امنیتی» دانشگاه مریلند آمریکا نشانمی‌دهد «سردار قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامیمحبوب‌ترین شخصیت از نگاه مردم ایران است.
این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد محبوبیت سردار سلیمانی بعد از حملهتروریستی گروه داعش به مجلس شورای اسلامی ایران افزایش یافته است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۱ درصد ازایرانی‌ها نظرشان درباره سردار سلیمانی را «بسیار مطلوب» توصیف کرده‌اند.

قویترین مرد خاورمیانه
اما علاوه بر آمریکایی‌ها نیز اروپایی‌ها هم توجه زیادی در چند سالاخیر به سرلشکر سلیمانی داشته‌اند. در می 2017 (اردیبهشت 96) روزنامه لوموندفرانسه طی یک گزارشی در حالیکه عکس در حال نماز خواندن سردار قاسم سلیمانی را بهصورت بزرگ منتشر کرده بود، به تعریف و تمجید از فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدارانپرداخت و وی را «قویترین مرد خاورمیانه» و «چه‌گوآرای ایران» نامید.

«او می‌خواهد شهید شود»؛ این عبارتی بود که در گزارش لوموندپیرامون«قاسم سلیمانی» به نقل از یک چهره رسانه‌ای داخل ایران آمد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر