کد خبر: 34378
A

تهیه کانکس برای تمام خانواده های روستایی/ 10هزار اسکان موقت توسط سپاه

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه اظهار داشت: سپاه پاسداران تا آخرین خانواده روستایی زلزله زده که نیاز به کانکس داشته باشد در زمان کوتاهی اسکان موقت خواهد داد.

تهیه کانکس برای تمام خانواده های روستایی/ 10هزار اسکان موقت توسط سپاه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردار بهمن ریحانی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند خدمت رسانی به روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه افزود: سپاه پاسداران به همه خانواده های روستایی که در این زلزله خانه خود را از دست داده اند اسکان موقت خواهد داد.
وی گفت: پیش بینی اولیه ما نیاز به 10 هزار کانکس اقامتی و بهداشتی برای مناطق زلزله زده روستایی است که روند نصب و تحویل آن به مردم به سرعت در حال انجام است، گرچه برای نیاز بیش از این نیز آمادگی وجود دارد.
وی افزود: نیروهای فنی برای سرعت انتقال کانکس ها به منطقه، این محموله ها را به صورت قطعات بسته بندی شده به محلهای مورد نظر ارسال می کنند و در محل کار نصب و ساخت نهایی کانکس ها با سرعت قابل توجهی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: کار اسکان اضطراری و تامین سوخت و لوازم گرمایشی زلزله زدگان و همچنین کمکهای درمانی و امدادی و دارویی در مناطق روستایی در همان روزهای اول به پایان رسیده و ظرف مدت کوتاهی کار اسکان موقت نیز انجام خواهد شد.
ریحانی گفت: به جز سپاه استان کرمانشاه 31 سپاه استانی دیگر با کمک بسیج های سازندگی استانها و همچنین اقشار تخصصی بسیج از جمله بسیج جامعه پزشکی، بسیج صنعت، بسیج مهندسین و... بعد از اسکان اضطراری کار ساخت خانه های تخریب شده را پیش خواهند برد.
وی همچنین اظهار داشت: بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تفاهم نامه هایی جداگانه، بسیاری از تعهدات سایر نهادها برای بازسازی منازل زلزله زدگان را به سرانجام خواهند رساند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 456 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر