کد خبر: 34399
A

تا سقف 200 میلیون تومان به سپرده گذاران کاسپین پرداخت می شود /جلسات معاونان سه قوه با سیف

سخنگوی هیات رییسه مجلس به نقل از ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی امروز - یکشنبه - خانه ملت گفت: پرداخت به سپرده گذاران کاسپین تا سقف 200 میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته و تاکنون سه هزار و 600 میلیارد تومان به سپرده گذاران تا سقف 200 میلیون تومان پرداخت شده است.

تا سقف 200 میلیون تومان به سپرده گذاران کاسپین پرداخت می شود /جلسات معاونان سه قوه با سیف
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران با تشریح جلسه غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی با ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی اظهارکرد: در این جلسه آخرین وضعیت موسسات مالی اعتباری مورد بررسی قرار گرفت و همچنین در مورد مشکلاتی که در نحوه پرداخت پول سپرده گذاران وجود دارد مباحثی مطرح شد.
وی با یادآوری این که در سه قوه اقدامات خوبی درمورد مشکلات این سپرده گذاران انجام شده است، افزود: خواست نظام و سران سه قوه این است که هر چه زودتر مشکلات این مجموعه حل و فصل شود.
وی افزود: موضوع پرداخت به سپرده گذاران کاسپین تا سقف 200 میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته و سیف اعلام کرد که تاکنون سه هزار و 600 میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی به سپرده گذاران تا سقف 200 میلیون تومان پرداخت شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این رقم بیش از 98 درصد مجموعه سپرده گذاران بوده است، سپرده دو درصد باقی مانده که بالای 200 میلیون تومان است قرار است پرداخت شود، البته بخشی از پول برخی سپرده گذاران بیش از 200 میلیون تومان در حال پرداخت است.
نعمتی یادآور شد: در این جلسه بنا شد، سپرده افراد در سایر موسسات مالی تا 100 میلیون تومان پرداخت شود و این کار در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است.
وی گفت: مجموعه این پرداخت ها 95 درصد کل سپرده ها خواهد بود و در این راستا امیدواریم درصد باقی مانده با تدبیر سران سه قوه و قوه قضاییه انجام شود.
نعمتی افزود: در این جلسه بنا شد که جلساتی میان معاونان سه قوه (اسحاق جهانگیری، مسعود پزشکیان و حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای) با ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی برگزار شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر