کد خبر: 34405
A

مدیر دفتر مطالعات منابع آب:92درصد بارشهای آبان ماه نسبت به سال آبی گذشته کاهش یافت

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت اب منطقه ای تهران گفت: حجم ریزش های جوی در آبان ماه سال جاری نسبت به سال آبی گذشته کاهش 92 درصدی را نشان می دهد.

مدیر دفتر مطالعات منابع آب:92درصد بارشهای آبان ماه نسبت به سال آبی گذشته کاهش یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران،'حسن برنا ' اظهارکرد: بارش در آبان ماه سال آبی 97-96 در مقایسه با سال آبی گذشته و متوسط بلند مدت در کلیه ایستگاه های حوزه عملکرد شرکت کاهش چشمگیری را نشان می دهد.
وی افزود: متوسط بارش آبان ماه در حوزه عملکرد شرکت (با احتساب سدهای استان تهران) دو میلیمتر است که نسبت به بارندگی 24.01 میلیمتری سال آبی گذشته و 37.7 میلیمتری متوسط بلند مدت به ترتیب با کاهش92و 95درصدی روبرو بوده ایم.
وی ادامه داد: حجم ریزش های جوی حاصل از بارش آبان ماه جاری 32.63 میلیون متر مکعب است که در مقایسه با مشابه سال گذشته و بلندمدت کاهش قابل ملاحظه ای داشته است .
برنا با بیان اینکه متوسط بارش در آبان ماه سالجاری در محدوده استان تهران 7/0میلیمتر است، تصریح کرد: این مقدار در مقایسه با مقدار 19.8 میلیمتر سال گذشته و 31.8 میلیمتر متوسط بلند مدت به ترتیب با کاهش 97 و 98 درصدی روبرو بوده ایم.
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب همچنین یادآور شد: براساس آمار به دست آمده از ایستگاه های باران سنجی مبناء در سطح حوزه عملکرد شرکت در دومین ماه سال آبی97-96 مشخص شد که ایستگاه باران سنجی جوستان در حوضه آبریز سد طالقان با 17.8 میلیمتر، بیشترین بارش را در این ماه داشته است.
وی گفت: همچنین در محدوده عملکرد استان تهران نیز بیشترین میزان بارندگی مربوط به ایستگاه باران ســـنجی چشمه اعلاء با مقدار 6 میلیمتر است .
برنا در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش های مناسب در نیمه دوم آذر ماه سالجاری امید است کمبودهای ذخائر آبی حتی الامکان به شرایط نرمال نزدیک شود و شاهد افزایش نزول رحمت الهی در سال آبی جدید در ماههای آتی باشیم.
وی همچنین افزود: با توجه به تمرکز جمعیتی در استان تهران و لزوم تامین منابع آب پایدار و مطمئن برای شرب، صنعت و کشاورزی، دشت های استان وضعیت نامناسبی دارند که هموطنان باید نسبت به مصرف بهینه آب توجه لازم را داشته باشند چرا که با وقوع بارش های مقطعی وضعیت منابع آب بهبود نمی یابد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر