کد خبر: 34412
A

اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های «اقتصاد مقاومتی» در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوق دادن مردم به استفاده از کالای تولید داخل وظیفه رسانه ملی است.

اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های «اقتصاد مقاومتی» در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مزارعی در اولین نشست ستاد استانی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان اظهار کرد: تقویت فعالیت مجموعه‌های اقتصادی از اهداف تشکیل این ستاد در قوه قضائیه است. اقتصاد مقاومتی یعنی ایستادگی در مقابل نظام زور، فشار و کسانی که در تمام زمینه ها مقاوم بودن را به عنوان یک اصل کلی در تقویت مجموعه های اقتصادی پذیرفته اند.

وی بیان کرد: بر مبنای ماده 18 دستورالعمل پیگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ریاست قوه قضائیه در صدد برآمدند که رسالت دستگاه قضایی و اعمال سیاست های اساسی را در این حوزه، عملی کنند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه احیای حقوق عامه بخشی از اهداف اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه است، خاطرنشان کرد: در این زمینه لازم است اشتغال، تولید، صنعت و خروج از اقتصاد تک محصولی رونق داده شود؛ چرا که در دنیای زر و زور، جمهوری اسلامی ایران را به جهت اینکه یک کشور اعتقادی مستقل است و روی پای خودش ایستاده می خواهند از پا درآورند.

مزارعی با اشاره به مسئله نابودی داعش تصریح کرد: رئیس جمهور سوریه پیروزی میدانی کشورش را مدیون جمهوری اسلامی ایران می داند.

وی در خصوص سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه ادامه داد: در پی منویات و دیدگاه های مقام معظم رهبری نسبت به همه امور، شعارهایی که انتخاب می کنند فلسفه دار هستند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در همین رابطه دستگاه قضایی به جهت سازمانی دارای تکالیفی جهت ارتقاء اقتصاد مقاومتی درون و برون سازمانی است. بنابراین شایسته است اداره کل بازرسی، دادستان مرکز استان و معاونت برنامه ریزی دادگستری، برنامه هایی را برای اقتصاد و کسب کار سالم تدوین کنند و لازم است نسبت به کوتاه کردن فرآیند دادرسی در حوزه اقتصاد و کسب و کار اقدام شود .

مزارعی با اشاره به حمایت از تولید ملی و فرهنگ سازی تاکید کرد: سوق دادن مردم به استفاده از کالای تولید داخل وظیفه رسانه ملی است کسانی که دستی در کار و تولید دارند و کالایی عرضه می کنند شایسته است در مردم نیز رغبت استفاده از کالای داخلی را ایجاد کنند.

وی گفت: اگر بهترین کالاها را تولید کنند مردم انگیزه استفاده از کالای خارجی را ندارند. بالا بودن کیفیت تولیدات و فرهنگ سازی از ارکان اصلی تولید داخلی است.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مدیریت منابع ارزی اضافه کرد: کسانی که در حوزه ارزی فعالیتی دارند برنامه ریزی کنند که منابع ارزی در جای صحیح هزینه شود.

، در این نشست 3 کارگروه به منظور اجرایی کردن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در جهت، رفع موانع تولید و اشتغال و شناسایی واحدهای مشکل دار، بررسی مشکلات و معوقات بانکی در مسیر تولید و اشتغال و کاهش جمعیت کیفری اشتغال و حرفه آموزی تشکیل شد

همچنین به منظور رسیدگی به پرونده های موضوع اقتصاد مقاومتی، شعب ویژه ای در دادسرا و محاکم عمومی و انقلاب در سطح استان و شهرستان های تابعه اختصاص یافت.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر