کد خبر: 34419
A

معاون سازمان حمایت:از توزیع روغن موتورهای تقلبی و فاقد کیفیت در بازار جلوگیری می‌کنیم

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: از توزیع روغن موتورهای تقلبی و فاقد کیفیت در بازار جلوگیری می‌کنیم.

معاون سازمان حمایت:از توزیع روغن موتورهای تقلبی و فاقد کیفیت در بازار جلوگیری می‌کنیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از وزارت صنعت، معدن و تجارت وحید منایی افزود: ارتباط معضل بازار خودرو با عرضه روغن موتورهای تصفیه دوم نامفهوم و نادرست است.
به گفته وی، شرکت‌های نفت بهران، سپاهان، ایرانول و پارس در زمینه تولید روغن موتور فعالیت مؤثری دارند و انواع روغن موتور مورد نیاز جهت مصارف داخلی کشور عمدتاً از سوی این 4 پالایشگاه بزرگ تولیدی تصفیه اول می‌شود و سهم سایر تأمین کنندگان از جمله شرکت‌های تولید کننده روغن موتور تصفیه دوم و یا از طریق واردات در کشور بسیار ناچیز است.
وی با بیان این که محصولات روغن موتور در زمره کالاهای مشمول استاندارد اجباری طبقه بندی شده سازمان ملی استاندارد ایران است، گفت: تولید این محصولات توسط سازمان ملی استاندارد ایران مورد پایش کیفی مستمر قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت، مطابق با قوانین و مقررات مربوطه اقدام اصلاحی انجام می‌شود.
این مقام مسئول گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر کشور در چارچوب گشت‌های بازرسی مستقل و مشترک با ادارات کل استاندارد استان‌ها نیز نسبت به نمونه برداری و بررسی موارد مشکوک اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
وی یادآورشد: از اتحادیه و اعضای فعال تحت پوشش آن درخواست داریم مشخصات تولید کنندگان و محصولات فاقد کیفیت را به سازمان ملی استاندارد و یا از طریق سامانه 124 سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر کشور اعلام کنند تا در اسرع وقت مراتب رسیدگی و نتیجه اطلاع رسانی شود.
به گزارش ایرنا، مردم در صورت مواجهه با هرگونه عرضه روغن موتورهای تقلبی و فاقد شناسه محصول در بازار، موضوع را با سامانه 124 در میان گذاشته تا مورد رسیدگی قرار بگیرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر