کد خبر: 34437
A

موافقت مجلس با یک فوریت طرحی برای مقابله با بحران کم آبی در کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یک فوریت طرحی رای دادند که در صورت تصویب نهایی دولت مکلف است به منظور مقابله با بحران کم آبی، تعادل بخشی به سفره های زیرزمینی،ارتقای بهره وری و جبران تراز آب حداقل85 درصد هزینه های لازم را برای توسعه روش های آبیاری نوین، بازسازی و نوسازی قنات ها به عنوان کمک بلاعوض در قالب بودجه سالانه تامین کند.

موافقت مجلس با یک فوریت طرحی برای مقابله با بحران کم آبی در کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی به بررسی دو فوریت طرح اصلاح تبصره بند ب ماده 35 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه پرداختند اما دو فوریت این طرح 148 رای موافق، 23رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر را کسب کرد و به تصویب نرسید.
سپس یک فوریت این طرح به رای گذاشته شد که با 134 رای موافق، 39 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در جلسه یک فوریت آن به تصویب رسید.
بر اساس ماده واحده این طرح و در صورت تصویب نهایی، دولت مکلف است به منظور مقابله با بحران کم آبی، رهاسازی حقابه های زیست محیطی برای پایداری سرزمین، پایداری و افزایش تولید در بخش کشاورزی، تعادل بخشی به سفره های زیرزمینی وارتقای بهره وری و جبران تراز آب برای توسعه روش های آبیاری نوین، بازسازی و نوسازی قنوات، توسعه آب بندها،انتقال آب از طریق لوله به مزارع و اجرای عملیات آب وخاک و آبخیزداری حداقل هشتاد و پنج درصد هزینه ها به عنوان کمک بلاعوض در قالب بودجه سالانه تامین و پرداخت کند.
حسن کامران نماینده اصفهان در مجلس به عنوان طراح این طرح گفت:قنات یک روش موثر برای استحصال آب است که احیای آن منجر به احیای روستاها می شود، اجرای عملیات آب و خاک دراین فرایند نوعی تولید آب است وانتقال آب از طریق لوله به مزارع و کمک به آب بندها سبب صرفه جویی در آب شده و در راستای اقتصاد مقاومتی است و نیاز به بازسازی و نوسازی آن وجود دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر