کد خبر: 34444
A

حبیبی: آمریکا و رژیم صهیونیستی با نابودی داعش ضربه سختی خوردند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تجلیل از رزمندگان جبهه مقاومت و فرماندهی جهادی سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی در عراق و سوریه گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با نابودی داعش ضربه سختی خوردند.

حبیبی: آمریکا و رژیم صهیونیستی با نابودی داعش ضربه سختی خوردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب اظهار کرد: اکنون چیزی به نام حکومت داعش و خلیفه آن نداریم. این فتح بزرگ و غرور انگیز کمر استکبار جهانی و توطئه‌های شوم آنها را در منطقه نابود کرده است. البته مقابله با تفکر داعشی از وظایف همه مسلمانان بخصوص عقلای بزرگ جهان اسلام است.

حبیبی با اشاره به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه سردار سلیمانی گفت: سرکوب داعش خدمت بزرگی به جهان اسلام و حتی کل بشریت بود. داعش نماد سبعیت و خشونت محض در عصر ما بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: مادر این جریان پلید رژیم صهیونیستی و پدر آن آمریکای جنایتکار است. فقط از این دو رژیم پلید چنینی جرثومه‌های فساد و خشونت بوجود می‌آید.

وی افزود: داعش و دیگر گروه‌های تکفیری، اسلام و قرآن و احکام آخرین دین الهی را هدف قرار داده بود. اگر فرصت زیادی به آن داده می‌شد از فضایل بشری چیزی باقی نمی‌گذاشت.

حبیبی با اشاره به جنایات عربستان در حمایت از گروه‌های تکفیری، خاطرنشان کرد: امروز منفورترین حاکمان در جهان عرب و جهان اسلام، حکام ریاض هستند که با زور و پول این جریان ننگین را حمایت می‌کردند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: حیرت مسلمانان از سکوت اتحادیه عرب درباره جنایات داعش در ممالک اسلامی است. مسلمانان می‌گویند چرا اتحادیه عرب از مسلمانان عرب زیر چکمه‌های آل سعود حمایت نمی‌کند. چرا در برابر جنایات سعودی ها در یمن سکوت کرده است. دهها هزار کودک یمنی در معرض مرگ و بیماری هستند. ریاض یمن را محاصره هوایی، دریایی و زمینی کرده است و اجازه نمی‌دهد کمترین غذا و دارو به مردم یمن برسد.

وی با اشاره به توطئه‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه تاکید کرد: جهان اسلام و بویژه اعراب باید با بصیرت تحولات منطقه را دنبال کنند. دشمنان، بلاد اسلامی را ویران، مردم آن را آواره و جوانان پرشور مسلمان را کشته و مجروح می‌کند. اگر تلفاتی که در عراق و سوریه به این کشورهای اسلامی تحمیل شد، در جنگ با اسرائیل داده شده بود، این رژیم جعلی از صفحه روزگار محو می‌شد.

حبیبی افزود: رژیم صهیونیستی در پدیده بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی اخلال کرده و آمریکا در این هدف ننگین با اسرائیل همراهی می‌کند، اما به فضل خدا جبهه مقاومت به تمامی توطئه‌ها پایان داده است. این نشان می‌دهد قدرت اسلام لایزال است و شعار ما می‌توانیم عملی خواهد بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: از قلب مقاومت در برابر توطئه‌های آمریکا در منطقه یک سپاه عظیم چند ملیتی واکنش سریع مبتنی بر مقاومت شکل گرفته و این چیزی است که دشمن را به هراس انداخته است.

وی با بیان اینکه باید سطح هوشیاری و بصیرت را بالا برد و مراقب حرکت‌های بعدی دشمن بود، تاکید کرد: نفوذ جمهوری اسلامی روز به روز بدلیل آگاهی ملت‌های منطقه افزایش می‌یابد. این رویکرد متضمن شکست و اضمحلال نقشه‌های شوم استکبار در منطقه است.

حبیبی با اشاره به شهادت چند صد نفر در شهر العریش واقع در سینا در مصر گفت: تروریسم از منطقه ریشه کن نخواهد شد مگر ریشه صهیونیسم خشکانده شود. اسرائیل و آمریکا خشونت به کشورهای اسلامی صادر می‌کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر مقام معظم رهبری و سایر مسئولین به کرمانشاه، اظهار کرد: این سفرها مرهمی بر رنج و آلام مردم این خطه بود. مقام معظم رهبری دستوراتی صادر کردند که امیدواریم بزودی عملیاتی شود و با فرا رسیدن سرمای شدید، تدبیری اساسی برای زلزله زدگان اندیشیده شده باشد.

وی با اشاره به آثار زلزله کرمانشاه نسبت به زلزله بم و رودبار، گفت: کارهای خوبی برای مقاوم سازی ساختمانها انجام شده است. البته این مهم لازم بوده اما کافی نیست. باید با اجرای دقیق سیاست‌های کلی اعلام شده از سوی رهبر انقلاب، تلفات زلزله و بلایای طبیعی را به کمترین میزان کاهش دهیم.

حبیبی گفت: متاسفانه معاون اول رئیس‌جمهور و نیز شخص آقای روحانی نسبت به اصلاح اظهارات خود درخصوص مسکن مهر اقدام نکردند، مسئولین باید مردم را امیدوار کرده و دستاوردهای نظام و خدمت‌رسانی به مردم را ضایع نکنند. بهره‌برداری سیاسی از مساله مسکن مهر، علی‌القاعده دون شان مقامات مسئول است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات لبنان، خاطرنشان کرد: سعد حریری به بیرون برگشت و فعلا استعفای خود را پس گرفته است. این مساله نشان می‌دهد که استعفا در ریاض تحت فشار حکام سعودی صورت گرفته است. سعودی‌ها باید دخالت در کشورهای عربی را کنار بگذارند و از اقدامات بی ثبات ساز پرهیز کنند.

وی در پایان با گرامیداشت هفته بسیج گفت: شجره طیبه بسیج، امروز با امنیت ملی ما ارتباط وثیق دارد. باید قدر این نهال مقدس که بدست امام خمینی(ره) غرس شده است را بدانیم. نام بسیج پشت دشمنان اسلام را می‌لرزاند و باید دل مومنین را به بقای انقلاب اسلامی گرم نگهداشت.

حبیبی خاطرنشان کرد: تجربه روش بسیجی که در ایران پایه‌گذاری شده است، نشان داد که این تجربه قابل تسری به سایر مناطق و ملل در جهان اسلام و برای مقابله جامع‌الاطراف با استکبار است. خداوند به بسیجیان ایران اسلامی و جهان اسلام توفیقات روز افزون عنایت بفرماید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر