کد خبر: 34454
A

امام جمعه قشم: بسیج پیشروترین نیروی خودجوش مردمی ایران است

امام جمعه قشم گفت: بسیج پیشروترین نیروی خود جوش مردمی در ایران است که از ابتدای تشکیل تاکنون در عرصه های مهم کشور نقش آفرینی کرده و یار، همراه و رفیق دیگر نیروهای مدافع جمهوری اسلامی است.

امام جمعه قشم: بسیج پیشروترین نیروی خودجوش مردمی ایران است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام رضا جوکار روز یکشنبه در مراسم 'شکوه مقاومت' در قشم افزود: دشمنان ایران اسلامی پس از شکست در جنگ هشت ساله، جبهه جنگ نرم را برای مقابله با فرهنگ اسلامی در دستور کار خود قرار دادند اما موثرترین نیروی بازدارنده این توطئه نیز تفکر بسیجی است.
وی ادامه داد: داعش با هدف از بین بردن نظام اسلامی ایران توسط استکبار و حمایت مالی برخی کشورهای منطقه و با سازماندهی نیرو از 86 کشور جهان شکل گرفت اما محور مقاومت با هدایت مستشاران بسیجی آن را نابود کرد.
جوکار افزود: دستاوردهای بسیج طی 38 سال گذشته در دوران دفاع مقدس، بازسازی شهرهای آسیب دیده از جنگ، حوزه اقتصاد مقاومتی و دفاع از حریم حرم در کشورهای عراق و سوریه بر کسی پوشیده نیست.
وی تصریح کرد: بسیجیان برای دفاع از انقلاب و آرمان شهدا تا پای جان و تا آخرین نفس ایستاده اند و برای حفظ نظام با کسی تعارف ندارند و همانگونه که تا کنون به هیچ حزب و گروه و فردی اجازه ندادند ارزش های اسلامی نظام را زیر سئوال ببرد از این پس هم با اقتدار با هر فتنه ای مقابله خواهند کرد.
فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه قشم نیز در این مراسم با اشاره به سازماندهی 30 هزار بسیجی در شهرستان قشم، گفت: پنج گردان دفاعی، امنیتی و امداد و نجات در سطح شهرستان دایر شده است که در همه حوزه ها آمادگی پاسخ به هرگونه تهدید احتمالی را دارند.
سرهنگ پاسدار رحمت اله دهقانی افزود: ایجاد 6 کارگاه خیاطی، آموزش خیاطی به 150 خواهر بسیجی در روستاها، تقویت مربی خیاط و ارائه 2 میلیارد ریال تسهیلات از جمله اقدامات در عرصه اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: توزیع 222 بسته حمایتی شامل کفش، لوازم التحریر و بسته های غذایی بین نیازمندان، اعزام 22 تیم پزشکی به روستاها و محلات و ارائه خدمات پزشکی به بیش از یکهزار و 300 نفر، اعزام 18 نفر در قالب 2 تیم پزشکی به کربلا و ارائه خدمات به بیش از سه هزار و 200 نفر از زائران از خدمات اجتماعی بسیج در یک سال گذشته است.
دهقانی با اشاره به اردوهای جهادی توسط 130 دانش آموز جهت محرومیت زدایی گفت: ساخت و تحویل و بازسازی سه کلاس درس با همکاری آموزش و پرورش، سرویس های بهداشتی، حمام، دیوار نویسی و مشارکت در ساخت و مرمت سه مسجد و یک خانه عالم از جمله فعالیت های دانش آموزان در اردوهای جهادی است.
فرمانده سپاه قشم تصریح کرد: برگزاری 750 کلاس مشاوره ویژه خواهران، برگزاری بیش از 864 جلسه ورزشی برای 156 بسیجی، ساخت یک زمین ورزشی، آموزش دفاعی بیش از 600 دانش آموز، آموزش پدافند غیر عامل در 12 مدرسه، اعزام 950 نفر به اردوهای استانی و اعزام 756 نفر به زیارت مشهد و کربلا از دیگر اقدامات فرهنگی بسیج قشم در یک سال گذشته است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر