کد خبر: 34481
A

جریان قدرت یافته بسیج متأسی از مدل انقلاب اسلامی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور فرماندهی‌کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امروز جلوه‌های قدرت بسیج در عرصه‌های مختلف نمایان شده و منصه ظهور و بروز می‌رسیده است، گفت: جریان قدرت یافته بسیج متأسی از مدل انقلاب اسلامی است.

جریان قدرت یافته بسیج متأسی از مدل انقلاب اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدحسین صفارهرندی یکشنبه (5 آذر) در همایش و تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان ملایر که تحت عنوان "شکوه مقاومت" برگزار شد، افزود: امام خمینی(ره) زمانی‌که به آحاد ملت تکیه کرد، بسیج تشکیل شد و انقلاب شکوهمند اسلامی زمانی که بسیجی شد به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه امروز ضرورت و نقش اثرگذار تفکر ناب و متعالی بسیجی را بیش از هر زمان دیگری احساس می‌کنیم، ادامه داد: فتوحاتی که در عرصه‌های بین‌المللی نصیب بسیجیان مسلمان شده گواه این مدعاست .

صفارهرندی با تأکید بر اینکه بسیجیان باید قدر جایگاه شاخص و خطیر خود را بدانند، اظهار کرد: نگاه حکمت آلود بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در سال نخستین پیروزی، امروز به ثمر نشسته و اکنون آثار و برکات تشکیل سازمان و نهاد مقدس بسیج بر همگان مشخص شده است .

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در سال 57، دنیا را به چالش کشید و یک تقابل بزرگ را با فلسفه سیاسی غرب و دنیایی مادی به‌راه انداخت، افزود: امام راحل(ره) در آن زمان تأکید داشتند که کشوری که 20 میلیون جوان دارد باید 20 میلیون بسیجی داشته باشد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امام(ره) در جبین تاریخ، روزهای پیش روی ما را می‌دید، خاطرنشان کرد: در آن زمان برای اینکه بتوانیم در مقابل تهدیدات داخلی و خارجی ایستادگی کنیم، بسیج به عنوان اصلی‌ترین نیروی مدافع نظام و انقلاب مطرح شد .

وی گفت: بسیجی که امام خمینی(ره) تدبیر کردند و تشکیل دادند با خصوصیات خاص خودشان، برای دفاع همه‌جانبه از تمامیت ارضی میهن و اندیشه متعالی انقلاب بود .

مشاور فرماندهی‌کل سپاه با بیان اینکه بسیج خیلی بزرگ‌تر از آن است که تا به کنون مشاهده کرده‌ایم، گفت: البته همین مقدار نیز خار چشم دشمنان است به گونه‌ای که کشورهای مسلمان منطقه با تأسی از تفکر بسیجی ایران به فکر تأمین امنیت کشور خود افتاده‌اند و امروز نمونه بسیج ایران را در لبنان، سوریه، عراق، یمن و ... می‌بینیم .

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: برخی کشورهایی که قدرت اقتصادی بزرگی دارند با تکیه بر تجهیزات و سیستم‌های مدرن نظامی، امنیت خود را تأمین می‌کنند و در مقابل برخی از دیگر کشورهای ضعیف مانند کشورهای عربی و شیخ‌نشینان خلیج‌فارس برای دفاع از کشور خود در مقابل تهاجم سایر کشورها، دست به تشکیل شورای همکاری کشورهای خلیج فارس زده‌اند .

مشاور فرماندهی‌کل سپاه با اشاره به اینکه این شورا عملاً هیچ قدرت و کاربردی نداشته است، گفت: ایران به لحاظ اقتصادی، وضعیت متوسطی دارد و به لحاظ نظامی نیز مدعی جاگاه بالایی نیست چرا که امکانات و تجهیزات موجود متناسب با بنیه و توان اقتصادی و ظرفیت مادی ما است و همین میزان نیز با تلاش و زحمات دانشمندان و تکنولوژیست‌های ما حاصل شده است .

وی با بیان اینکه همین حد از پیشرفت‌های نظامی ما نیز زیر ذره‌بین و فشار کشورهای غربی و سازمان ملل است، افزود: بخشی از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ما تعطیل شده و دشمنان نظام نسبت به پیشرفت‌های موشکی ما به شدت معترض هستند .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: یکی از دلایلی که آمریکا تقریباً گزینه نظامی علیه ایران را کنار گذاشته، این است که می‌داند اگر ناوهای جنگی آمریکا در فاصله 2000 کیلومتری مرزهای آبی ایران قرار گیرد و شلیکی به سمت ایران داشته باشد، سربازان جان بر کف جمهوری اسلامی به راحتی آن ناو را نابود خواهند کرد .

وی با بیان اینکه آمریکایی معترضند که چرا ایران تجهیزات نظامی‌اش را روزآمد کرده و سلاح‌های موشکی‌اش را گسترش می‌دهد، افزود: موشک‌ها بخش کوچکی از پیشرفت‌های حاصله ما طی سال‌های پس از انقلاب و جنگ تحمیلی است و این پیشرفت با تلاش جوانان بسیجی همچنان ادامه دارد .

وی با اسنتاد به سخنی از امام راحل(ره) که فرمودند مردم باید تکیه‌گاه خود را در نیروهای داخلی قرار داده و خودِ مردم باید تأمین‌کننده امنیت خود باشند، گفت: با توجه به آن که از بیرون از کشور فقط تهدید نصیب ما می‌شود و نه فرصت بنابراین امروز دل‌های به هم پیوسته در داخل کشور فقط در حد شعار طرفدار انقلاب نیستند بلکه گام‌ها، دست‌ها، تلاش‌ها، اراده‌ها و سلاح‌های بسیجیان زن و مرد در دفاع همه‌جانبه از کانون مقدس اسلام به حرکت درآمده است .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه افق دید امام راحل(ره) فقط محدود به ایران نبود بلکه ایشان در اندیشه شکل‌گیری یک تشکل بسیجی واحد در کل عالم بودند، ادامه داد: افق فکری، آرمان‌ها، عواطف و اهداف این بسجی فراگیر در همه جهان یکی است و این همان اتحادیه‌ای است که در مواقع خطر می‌تواند کمک حال مظلومان و ستمدیده‌ها شود .

وی تصریح کرد: امروز بسیجیان انصارالله و حزب‌الله در یمن و لبنان و عراق و سوریه و سایر بلاد اسلامی  با الگوگیری از بسیجیان ایران اسلامی مقابل تکفیری‌ها و مستکبرین سینه سپرکده و موشک‌های مقاومت قلب ریاض و رژیم صهیونستی را نشانه می‌رود .

مشاور فرماندهی‌کل سپاه خاطرنشان کرد: فلسطین به این نتیجه رسیده که با تشکیل سازمان‌های چریکی به جایی نمی‌رسد بنابراین به رهبری مردی مجاهد و با تأسی از انقلاب ایران، انقلاب سنگ را راه‌اندازی کردند تا جایی‌که اسرائیل در جنگ غزه چندین بار متحمل شکست شد .

صفارهرندی با تأکید بر اینکه الگوی بسیجی جمهوری اسلامی ایران امروز در یمن و فلسطین و سایر کشورهای اسلامی کارگر و راهگشاست، افزود: اتکای اصلی بسیج بر مردم است .

وی با بیان اینکه ایران موفق به صدور انقلاب و تفکر بسیجی به سایر کشورهای شده و امروز این شجره طبیه میوه و ثمره داده است، اظهار کرد: امام(ره) سال‌ها پیش بیان داشتند که ما انقلاب خود را صادر می‌کنیم اما نه با سلاح و امروز این پیام و وعده ایشان محقق شده است .

صفارهرندی با بیان اینکه وعده الهی همواره صادق است، گفت: نمونه این امر وعده سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در رابطه با نابودی داعش بود که محقق شد و امروز همه افراد در عراق و سوریه اذعان می‌دارند که کسی‌که باعث نجات این کشورها از دست تروریست‌ها و تکفیری‌ها شد این سردار عزیز ایرانی بود .

وی تصریح کرد: امروز استراتژیست‌های آمریکایی گرچه با کینه از سردار سلیمانی یاد می‌کنند اما همه معترف شده‌اند که ما به عنوان یک فرهانده و ژنرال لایق و موفق و کاربلد به این فرد احترام می‌گذاریم .

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر