کد خبر: 34488
A

پایان داعش با تکیه بر تفکر بسیج

تفکر بسیج علاوه بر عراق در سوریه نیز به بار نشست تا سردار قاسم سلیمانی این چنین به فرمانده کل قوا گزارش دهد که ' آخرین قلعه را هم زدیم و پرچم داعش را پائین کشیدیم'؛ آری بیش از 2 هزار شهید مدافع حرم از کشورهای مختلف اسلامی که فرهنگ ایثار و شهادت و اتحاد مسلمانان را باور داشتند، جان خود را نثار حریم اسلام کردند تا پایان فعالیت تروریست های تکفیری در سوریه نیز اعلام شود.

پایان داعش با تکیه بر تفکر بسیج
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تفکر بسیج که روزگاری به لطف انفاس قدسی امام راحل (ره) تنها در لغتنامه انقلاب اسلامی یافت می‌شد، امروزه الگوی سرمایه های اجتماعی در کشورهای مختلف به شمار می رود و بر اساس آن “بسیجی” فرد سر از پا نشناخته‌ای چون مدافعان حرم است که لحظه لحظه زندگی خویش را وقف اسلام و قرآن می کند.
اشاعه این تفکر که ریشه در رویکرد راهبردی مقام معظم رهبری دارد، نیروهای متحد سپاه اسلام در عراق، سوریه و ایران را برای مقابله با ظلم به میدان حق علیه باطل کشاند و کودکان و زنان مظلوم را از سیطره تروریست های تفکیری رها کرد.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جریان تکفیری داعش ریشه در وهابیت داشته و در نقطه مقابل تفکر بسیج قرار دارد، گفت: داعش برای نابودی اسلام نقشه کشیده بود و تلاش کرد تا با پوشش اسلامی، ارزش های این دین الهی را نابود کند.
آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری افزود: تربیت یافتگان استکبار با شعار اسلام در منطقه دست به جنایت های بیشماری زدند و‌ حرکت هایی انجام دادند که اسلام اصیل و پیامبر بزرگ اسلام آن حرکت ها را قبول نداشته و به مبارزه با آنها پرداخته است؛ جنایاتی چون قتل عام زنان و کودکان و به اسارت بردن آنان که در سایه فرهنگ ایثار و شهادت متوقف شد.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: هدف جریان تکفیری داعش از این جنایت ها، مخدوش کردن چهره اسلام و وارونه نشان دادن دین اسلام برای جهانیان بود؛ غافل از آنکه نیروی قدرتمند بسیج در نقطه مقابل آنان قرار دارد.
وی علت جنایات داعش و تربیت این گروهگ توسط آمریکا و اسرائیل را پیروزی روزافزون نیروهای اسلام از جمله حزب الله لبنان در منطقه و هراس استکبار از گسترش روزافزون اسلام در جهان دانست و گفت: استکبار برای جلوگیری از گسترش روزافزون اسلام در منطقه، گروهک تکفیری داعش را بوجود آورد تا بنام اسلام و به دست افرادی که فریب خورده آمریکا و اسرائیل بودند، چهره ای غیرانسانی و خشن از اسلام نشان دهد.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: تدابیر رهبر معظم انقلاب نسخه نابودی داعش را پیچید و سپاه قدس به فرماندهی سردار قاسم سلیمانی و حشد الشعبی عراق و دیگر نیروهای اسلام این فرزند ملعون صهیونیست را نابود کردند.
وی افزود: وظیفه متفکران، علمای جهان اسلام و دانشگاه الازهر مصر است که گروهک تکفیری وهابیت را به عنوان گروهکی منحرف معرفی کند و ریشه این تفکر را بسوزاند تا علاوه بر جهان اسلام سایر ادیان الهی نیز اسلام حقیقی را از اسلام تقلبی تشخیص دهند.
ریس دفتر آیت الله جوادی املی در آذربایجان غربی هم اظهار کرد: اختلاف افکنی بین مسلمانان در منطقه از اهداف اصلی تشکیل دهندگان جریان تکفیری داعش بود اما تفکر بسیجی و فرهنگ ایثار و شهادت سربازان اسلام را حول محور ولی فقیه جمع کرد.
حجت الاسلام سید محمد فخری افزود: نابودی داعش توسط سپاه اسلام با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت، به جهانیان ثابت کرد که مسلمان حقیقی هیچ نسبتی با این جریان تکفیری ندارند بلکه آن را دشمن درجه یک خود می داند.
استاد حوزه و دانشگاه نیز داعش را ساخته و پرداخته صهیونیسم بین الملل دانست و گفت: جهان سلطه پیش بینی کرده بود تا سال 2050 میلادی اکثریت جمعیت جهان به دین اسلام گرایش پیدا خواهند کرد و برهمین اساس برای جلوگیری از وقوع چنین رویدادی برنامه های مختلفی طراحی کردند که تشکیل جریان تکفیری داعش از جمله آنها بود.
حجت الاسلام محمد خلیل پور ادامه داد: دشمنان اسلام با تربیت این گروهک تلاش کردند تا ذهن مردم دنیا را از گرایش به اسلام منحرف کرده و توسط داعش، اسلامی غارت گر و نسل کش به دنیا معرفی کند.
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: هدف آمریکا و اسرائیل از پرورش داعش، خشن نشان دادن اسلام و منجی نشان دادن خود برای تمام مردم جهان بود.
وی با تاکید بر اینکه داعش بویی از اسلام نبرده بود، افزود: کسی که دست پرورده صهیونیست هاست، مسلمان نامیده نمی شود و همانند خوارج صدر اسلام در ظاهر نماز و قرآن می خواند و به روی امیرالمومنین(ع) شمشیر می کشد.
وی اضافه کرد: نابودی این شجره خبیثه توسط سپاه اسلام غیر مسلمان بودن و اسراییلی بودن این جریان تکفیری را به دنیا ثابت کرد.
به گزارش ایرنا، سپاه قدس به فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی و ‌با همراهی نیروهای انقلابی عراق و سوریه نظیر حشد الشعبی این شجره خبیثه را نابود کرد.
سردار سلیمانی در پیامی به رهبر معظم انقلاب در 30 آبان ماه سال جاری شکست داعش را تبریک گفت و این در حالی است که پیش از این سردار سلیمانی وعده نابودی داعش را داده بود.
دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش از سال 2014 میلادی فعالیت خود را با قتل و جنایت و غارت اموال مردم عراق و سوریه و دیگر کشورهای مسلمان آغاز کرد؛ چنانکه بر اساس آمار 600 هزار نفر از مردم بی گناه سوریه را قتل عام کردند.
8135 /3072
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر