کد خبر: 34490
A

صادرات نفت آمریکا به بازار آسیا افزایش یافت

تاثیر بحران قطر و عربستان بر رایزنی های اوپک، جهش تولید و صادرات نفت مکزیک در ماه اکتبر، افزایش صادرات نفت آمریکا به بازار آسیا و پیوستن اکسون موبیل به طرح سبز همتایان اروپایی خود مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

صادرات نفت آمریکا به بازار آسیا افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از خبرگزاری رویترز، با بالا گرفتن چالش 6 ماه میان عربستان و قطر، بعید است که وزیران نفت کشورهای حاشیه خلیج فارس عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، در نشست پشت درهای بسته پیش از نشست 30 نوامبر (9 آذر) با یکدیگر ملاقات کنند.
یک مقام عالی رتبه اوپکی گفت: ما یک گروه واتس آپ داشتیم که همه وزیران و نمایندگان حوزه خلیج فارس در آن حضور داشتند که گروه بسیار شلوغی بود اما اکنون گویا این گروه مرده است.
عربستان و امارات در ماه ژوئن (خرداد-تیر) به بهانه پشتیبانی قطر از تروریست ها، روابط خود را با دوحه قطع کردند.

**تولید و صادرات نفت مکزیک در ماه اکتبر جهش یافت
به گزارش رویترز، تولید نفت شرکت ملی نفت مکزیک (پیمکس)، درماه اکتبر (مهر-آبان)، در پی سقوط در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) 2017، با 9.9 درصد افزایش ماهانه، به یک میلیون و 902 هزار بشکه در روز رسید.
صادرات نفت این شرکت نیز با 15.8 درصد رشد ماهانه، به یک میلیون و 342 هزار بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از سپتامبر 2016 است.

**صادرات نفت آمریکا به بازار آسیا افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، فروش نفت خام آمریکا به آسیا در یک هفته اخیر به بالاترین میزان خود در 2 ماه گذشته و دومین رقم بالای تاریخی خود یعنی 877 هزار بشکه در روز رسیده است.
بزرگ ترین مشتریان نفت آمریکا شامل کره جنوبی، چین، هند، اندونزی و ژاپن بوده است. میانگین روزانه صادرات نفت آمریکا به آسیا در سه هفته نخست نوامبر (آبان-آذر) 470 هزار و 330 بشکه در روز بوده است که برای اوپک و توافق کاهش تولید نفت نگران کننده است.

**اکسون موبیل به طرح سبز همتایان اروپایی خود پیوست
به گزارش رویترز، شرکت اکسون موبیل آمریکا به منظور یافتن راهی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از جمله متان در تأسیسات گاز طبیعی خود، به همتایان اروپایی‌اش پیوست.
شرکت های بی.پی انگلیس، انی ایتالیا، اکسون موبیل آمریکا، رپسول اسپانیا، شل انگلیسی-هلندی، استات اویل نروژ، توتال فرانسه و وینترزهال آلمان در بیانیه مشترکی اعلام کردند که متعهد به کاهش انتشار گاز متان از تأسیسات گاز طبیعی خود شده اند.

**تأسیسات « .ال. ان. جی یامال» روسیه به طور رسمی آغاز به کار می کند
به گزارش رویترز، طبق اعلام قبلی شرکت نواتک روسیه، این شرکت قصد دارد که در تاریخ هشتم دسامبر(17 آذرماه) تأسیسات ال. ان. جی یامال خود را در نوار شمالی قطب به طور رسمی بگشاید.
ظرفیت کامل تولید سه فاز یامال، 16 میلیون و 500 هزار تن ال. ان. جی در سال است که قرار است به آسیا و اروپا صادر شود.
سهامداران این پروژه که دومین پروژه بزرگ ال. ان. جی روسیه پس از ساخالین2 به شمار می رود، شامل توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین «سی. ان. پی .سی»، و صندوق سرمایه گذاری «سیلک رود» چین است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر