کد خبر: 34509
A

در خروج گمرک باشماق در مرز منطقه کردستان عراق شبانه روزی شد

مدیر کل گمرک باشماق مریوان از شبانه روزی شدن در خروج گمرک باشماق خبر داد و اعلام کرد: با توجه به توقف موقت فعالیت های گمرکی در دو مرز پرویز خان و تمرچین پیرانشهر فعالیت های این گمرک 50 درصد افزایش یافته است.

در خروج گمرک باشماق در مرز منطقه کردستان عراق شبانه روزی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از گمرک، جهانگیر بخشی گفت: گمرک باشماق در مرز مریوان و در همجواری استان سلیمانیه منطقه کردستان عراق قرار دارد و همزمان با افزایش ورود کامیون های صادراتی به این مرز فعالیت های درب خروج این گمرک شبانه روزی شده است .
وی افزود: با وجود برف و سرمای هوا و شرایط خاص اقلیمی منطقه کارکنان این گمرک تا پاسی از شب در بخش صادرات و ترانزیت خدمات ارائه می کنند و در خروج این گمرک هم پاسخگوی مراجعه کنندگان به صورت شبانه روزی است.
بخشی در ادامه از نشست ویژه با طرف عراقی خبر داد و گفت: بر اساس مذاکرات و برنامه ریزی های انجام شده، قرار است دروازه مشترک مرزی میان گمرکات دو طرف مرز ایحاد شود و بازرسی و ارزیابی کالاها در یک طرف مورد تایید طرف مقابل قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، باشماق، پرویزخان و تمرچین سه گذرگاه رسمی گمرک ایران با منطقه کردستان عراق است؛ در مهرماه گذشته به دلیل برگزاری همه پرسی غیرقانونی در این منطقه و به درخواست دولت قانونی عراق، تردد کامیون های حامل مشتقات نفتی از این سه مرز محدود شد و اکنون تنها مرز پرویزخان فعال است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر